توصیه‌های مهم و کاربردی بیل گیتس درباره بورس

کدخبر: ۳۶۴۵۴۰
بیل گیتس گفت: هر کسی که پول سرمایه گذاری می کند، می تواند انتظار داشته باشد سود و زیان آن را ببیند. و در حالی که هیچ اشکالی ندارد وقتی که سرمایه گذاری شما خیلی سودآور شد، خوشحال باشید، اما باید به اندازه کافی فروتنی داشته باشید تا از اشتباهات خود نیز درس بگیرید.
توصیه‌های مهم و کاربردی بیل گیتس درباره بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام چارت ایران، از کسی که موفق شده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در طول زندگی خود جمع کند، یک یا دو درس بگیرید.

۵ توصیه مهم از بیل گیتس برای سرمایه گذاری در بورس

این که شما یک سرمایه گذار جدید هستید یا سالهاست که در بازار بورس سرمایه گذاری می کنید، در اینجا چند توصیه کاربردی از یکی از خلاق ترین چهره های سرشناس زمان حال، یعنی آقای بیل گیتس، فراهم شده است.

۱- «عیب ندارد برد را جشن بگیریم، اما درس گرفتن از شکست ها مهمتر است»

هر کسی که پول سرمایه گذاری می کند، می تواند انتظار داشته باشد سود و زیان آن را ببیند. و در حالی که هیچ اشکالی ندارد وقتی که سرمایه گذاری شما خیلی سودآور شد، خوشحال باشید، اما باید به اندازه کافی فروتنی داشته باشید تا از اشتباهات خود نیز درس بگیرید.

۲- «اگر فقیر به دنیا آمده اید اشتباه از شما نیست، اما اگر فقیر بمیرید اشتباه از شما است»

شما نمی توانید شرایطی که در آن متولد شده اید را تغییر دهید، اما سرمایه گذاری این امکان را برای هر کسی فراهم می کند تا کسب ثروت کند. تصور کنید ۲۵ سال دارید و فقط ۵۰۰ دلار به نام خود دارید.

اگر امروز آن را سرمایه گذاری کنید و به مدت ۵۰ سال آن را رها کنید و سرمایه گذاری شما میانگین بازده سالانه ۷% (که چند درصد از میانگین سهام بورس پایین تر است) ایجاد کند، نزدیک به ۱۵۰۰۰ دلار سرمایه خواهید داشت.

۳- «برای برد بزرگ، گاهی لازم است ریسک های بزرگ داشته باشید»

بسیاری از مردم از بورس دوری می کنند زیرا می دانند که یک بازار بی ثبات است و نگران ضرر هستند. اما اگر به دنبال افزایش ثروت هستید، آقای بیل گیتس معتقد است که باید کمی ریسک پذیر باشید - در واقع هیچ راه دیگری وجود ندارد.

۴- «من در دهه بیست زندگیم حتی یک روز هم تعطیلی نداشتم»

شاید تقلید از اخلاق کاری بیل گیتس آسان نباشد، اما راهی آسان برای کسب درآمد روزانه از پولتان وجود دارد: آن را سرمایه گذاری کنید.

۵- «صبر عنصر کلیدی موفقیت است»

بیل گیتس باور دارد افرادی که سهام خود را با هدف سود سریع و کوتاه مدت خریداری می کنند، به احتمال زیاد بازنده خواهند بود. اگر می خواهید در سرمایه گذاری موفق شوید، یک رویکرد بلند مدت اتخاذ کرده و صبر را تمرین کنید.

ممکن است در یک سال، دو سال یا حتی پنج سال سودهای مورد نظر خود را در حساب سرمایه گذاری خود نبینید، اما اگر سهام های با کیفیت را خریداری کرده و پرتفوی را دست نخورده بگذارید، احتمالاً صبر و حوصله شما به مرور زمان به شکل سودهای کلان نتیجه بخش خواهد بود. پیشنهاد می شود زندگی نامه بیل گیتس را مشاهده کنید.

زمانی بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در حال صحبت کردن است، مردم تمایل دارند به صحبت های او گوش دهند. بیل گیتس نه تنها یک بیزینسمن و سرمایه گذار تحسین برانگیز است، بلکه یک نیکوکار مشهور نیز می باشد که نشان داده است علاقه مند به آموزش و انتقال تجربیات خود به دیگران است.

در تابلو خوانی بورس برخی اصطلاحاتی که باید تعریف کرد چیست؟

در تابلو خوانی بورس باید تعریفی از برخی اصطلاحات داشت که در این متن به آن ها توضیح داده شده است مانند تفاوت بین قیمت آخرین معاملات و قیمت پایانی, معنای حجم مبنا, سهام شناور و تفاوت بین صف خرید و صف فروش و این که  P/E چیست . و این تعاریف به چه دردی می خورند.

دانستن تعریفی برای این اصطلاحات در تابلو خوانی بورس لازم می باشد:

. قیمت پایانی: قیمت آخرین معاملات با قیمت پایانی متفاوت می باشد. منظور از قیمت پایانی یعنی در یک روز میانگین قیمت های سهم مورد معامله قرار گرفته شده است را به نمایش می گذارد. در صورتی که حجم معاملات برابر با حجم مبنا باشد قیمت پایانی همان میانگین قیمت معاملات در نظر گرفته می شود.

. حجم مبنا: منظور از حجم مبنا در تابلو خوانی بورس حداقل تعداد سهم هایی می باشد که باید معامله شوند تا موجب افزایش یا کاهش سهم در دامنه نوسان شود.

مطابق قانونی که تعیین شده است باید حداقل ۲۰ درصد از کل سهام شرکت در یک سال مورد معامله قرار بگیرد. تعداد روزهای کاری در طول سال ۲۵۰ روز می باشد که حجم مبنا روزانه به صورت هشت دهم هزارم کل سهم محاسبه می شود.

. سهام شناور: منظور از سهام شناور در تابلو خوانی بورس یعنی آن بخشی می باشد که سهام دارهای آن بخش آماده فروش آن می باشند و نمی خواهند با نگهداری آن در مدیریت مشارکت کنند, و انتظار آن می رود تا در آینده نزدیک آن را معامله نمایند.

. صف خرید و صف فروش: صف فروش در صورتی که حجم عرضه یک سهم از تقاضای آن بیشتر باشد و در صورتی که صف تقاضا بیشتر از عرضه باشد به صورت برعکس, صف خرید تشکیل می شود

. P/E: منظور از آن در تابلو خوانی بورس حاصل قیمت سهم خریداری شده بر قیمت سود می باشد. در صورت بالا بودن آن موجب کمتر شدن ارزندگی بنیادی سهم می شود  و زمانی که P/E هر سهم از میانگین P/E گروهی که سهم در آن قرار گرفته است بیشتر باشد این بیشتر بودن نشانه ی خوبی نیست. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید