خارجی ها امسال چقدر در ایران سرمایه گذاری کردند؟

کدخبر: ۳۶۴۵۹۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی و دارایی گفت: جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری خارجی طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، نشان دهنده عملکرد مطلوب سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و اعضای هیات سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به محدودیت‌ها و تنگناهای موجود است.
خارجی ها امسال چقدر در ایران سرمایه گذاری کردند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرهاد دژپسند در دویست وچهل و پنجمین نشست هیات سرمایه‌گذاری خارجی، با اشاره به جلب ۳.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در قالب پروژه‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری خارجی طی شش ماه اول سال ۱۳۹۹، گفت: جذب سرمایه خارجی به مراتب بهتر از دریافت وام است. سرمایه‌گذاری خارجی به معنای دریچه ورود فنآوری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است، لذا دستگاه‌های اجرایی باید نهایت تلاش خود را بکار گیرند تا جلب سرمایه گذاری خارجی را به جذب تبدیل کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مزایای جذب سرمایه‌گذاری خارجی این است که با پذیرش یک سرمایه، عملا فرد سرمایه‌گذار تبدیل به سفیر و حافظ منافع ما در کشور فرستنده سرمایه می‌شود، زیرا مطالبه او از دولت خود این خواهد بود که از اتخاذ تصمیماتی که سرمایه وی در ایران را به خطر بیاندازد خودداری کند و به این شکل، به استحکام روابط دو کشور نیز کمک می‌کند.

دژپسند تصریح کرد: یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رفع مشکلات و تسهیل رویه‌ها برای سرمایه‌گذاران داخلی است.

وزیر اقتصاد در ادامه ضمن اشاره به طرح وزارت اقتصاد برای تسهیل و تسریع در جلب سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: بر اساس این طرح که به هیات دولت تقدیم شده است، امتیازات، مشوق‌ها و تضامینی برای این دسته از سرمایه‌گذاران در نظر گرفته می‌شود که از جمله این تضامین، تصویب امتیازات مذکور در قالب قانون توسط مجلس شورای اسلامی است تا دیگر کسی نگران تغییر احتمالی رویه‌ها به واسطه تغییر مقامات دولتی نباشد.

وی یادآور شد: کشور برای تحقق جهش تولید، حداقل ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان در سال نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، عملکرد ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های وزارت اقتصاد در جلب سرمایه گذاری خارجی را از ملاک‌های مهم ارزیابی مدیران‌کل این ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: هر استانی که رتبه بالاتری را بدست آورد مورد تشویق قرار خواهد گرفت و یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان‌ها ، استفاده از ویژگی‌های منطقه‌ای است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید