رئیس کل بانک مرکزی: دلایل افزایش نرخ ارز را فاش می کنم

کدخبر: ۳۶۴۸۲۴
رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی تصریح کرد: با وجود سختی ها و دشواری ها کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است.
رئیس کل بانک مرکزی: دلایل افزایش نرخ ارز را فاش می کنم

به گزارش اقتصادنیوز، عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: با افزایش نرخ ارز در چند هفته اخیر هجمه هایی سازمان یافته و بعضا با اهداف خاص علیه بانک مرکزی آغاز شده است، که به موقع خود توضیح خواهم داد. با وجود سختی ها و دشواری ها کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است.

درهمین زمینه

آدرس سیف به همتی درباره منشا نوسان ارزی

او در ادامه تصریح کرد: مردم مطمئن باشند بانک مرکزی بدون توجه به حواشی به تلاش خود  برای ثبات سازی بیشتر در بازارها و عبور مطمئن از آخرین مراحل فشار حداکثری ادامه خواهد داد.

 خبرهای مثبتی از منابع مسدود داریم

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: این روزها بعد از طرح مکانیزم ماشه ، اخباری درباره قطع کامل ارتباط نظام مالی ایران مطرح می شود. فارغ از قابلیت عملیاتی داشتن و میزان تاثیر عملی آن، متاسفانه تاثیر روانی آن در بازار ارز سایه افکنده است.  در حالیکه در مقابل آن خبرهای مثبتی از منابع مسدودی دارم و نیز همانطور که قبلا هم گفتم، روند عرضه و معاملات حواله های ارزی در بازار دوم در بستر سامانه نیما بخصوص سه ماهه اخیر بهتر از قبل شده است. صادرکنندگان بالغ بر 8 میلیارد دلار از تعهدات ارزی 27 میلیارددلاری ایفا نشده خود مربوط به پروانه های صادراتی سالهای 1397-1398 خود را به تدریج به چرخه اقتصاد کشور آورده و مانده تعهدات آنها به حدود 19 میلیارد دلار کاهش یافته است.میانگین وزنی نرخ ارز در سامانه نیما نیز با روند کاهشی به محدوده 23 هزار تومان به ازای هر دلار رسیده استکه لبته تاثیر خود را به تدریج در نرخ های بازار نشان خواهد داد.

همتی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید