تخلیه محموله‌های بنزین توقیفی آمریکا در نیویورک

کدخبر: ۳۶۴۹۸۵
نخستین نفتکش از دو نفتکش حامل بنزینی که آمریکا سه ماه پیش به ظن صادرات به ونزوئلا توقیف کرده بود، سرانجام در نیویورک تخلیه شد.
تخلیه محموله‌های بنزین توقیفی آمریکا در نیویورک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا در ژوییه ۱.۱ میلیون بشکه بنزین که در چهار نفتکش خصوصی حمل می شد را توقیف و مدعی شد این محموله ها متعلق به ایران بوده و به مقصد ونزوئلا در حال حمل بوده اند.

تخلیه محموله‌های بنزین توقیفی آمریکا در نیویورک

 

آمار رفینیتیو آیکان نشان داد کشتی مرسک پروگرس که با پرچم سنگاپور حرکت می کند، پنج شنبه گذشته ۵۵۷ هزار بشکه بنزین را در نیویورک تخلیه کرده است. این کشتی محموله مذکور را در چهارم ژوییه در سریلانکا بارگیری کرده بود.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

کشتی مرسک پروگس قرار بود ماه گذشته به هیوستون برسد اما مسیرش را تغییر داد. نفتکش یوروفورس حامل بخش دیگری از این محموله توقیف شده بوده و از نهم سپتامبر در سواحل تگزاس بسر می برد.

بر اساس گزارش رویترز، مالکان این محموله ها در یک دادگاه منطقه ای آمریکا علیه توقیف آنها شکایت و اعلام کرده اند این محموله ها برای مشتریانی در پرو و کلمبیا بوده است. وکیل این شرکتها از تخلیه محموله های بنزین توقیف شده ابراز بی اطلاعی کرده است.

کمبود سوخت سالهاست که ونزوئلا را درگیر کرده است. اقتصاد این کشور به دلیل سقوط قیمت نفت که صادرات اصلی این کشور است، دچار بحران شده است. اما کمبود بنزین امسال به دلیل فلج شدن فعالیت شبکه پالایش نفت این کشور به ظرفیت ۱.۳ میلیون بشکه در روز و همچنین تحت تاثیر تحریمهای آمریکا برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو تشدید شد. پس از این که ایران چند ماه پیش برای ونزوئلا ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین و مشتقات آن را از طریق پنج نفتکش ارسال کرد، آمریکا تلاشهایش برای جلوگیری از واردات بنزین ونزوئلا را تشدید کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید