خرید و فروش خودرو متوقف شد

کدخبر: ۳۶۵۱۱۴
​اقتصادنیوز :‌قیمت ها در بازار خودرو که از اواخر هفته گذشته روند صعودی را آغاز کرده بود کماکان در حال افزایش است به گونه ای که پراید ۱۱۱ امروز به قیمت ۱۳۶ میلیون تومان رسیده است.
خرید و فروش خودرو متوقف شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، افزایش قیمت ها در بازار خودرو در حالی تداوم یافته است که سرعت آن نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است به طوری که پراید ۱۱۱ که در اواخر هفته گذشته ۱۳۱ میلیون تومان قیمت داشته است امروز ۵ میلیون تومان گران شده است و به قیمت ۱۳۶ میلیون تومان فایل شده است و پراید ۱۳۱ نیز که هفته گذشته ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت امروز به قیمت ۱۱۹ میلیون تومان آگهی شد.آگهی دهندگان پراید ۱۳۲ راکه هفته گذشته ۱۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت امروز به قیمت ۱۲۲ میلیون تومان فایل کردند.

نرخ پراید ۱۵۱ نیز ابا افزایش ۴ میلیون تومانی امروز به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شد.

این افزایش قیمت‌ها فقط شامل خودروهای گروه پراید نمی‌شود و آگهی‌های خودروهای گروه پژو نیز افزایش قیمت خیره کننده‌ای را طی چند روز گذشته تجرب کردند به گونه‌ای که قیمت پژو ۲۰۰۸ مدل ۹۸ از ۱ میلیارد ۶۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومانرسیده است و مدل ۹۹ این خودرو نیز از ۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون تومان به قیمت ۱ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز طی چند روز اخیر و بعد از تعطیلات هفته گذشته ۸ میلیون تومان گران شده است و امروز به قیمت ۲۲۸ میلیون تومان رسیده است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با افزایش ۲۳ میلیون تومانی از ۲۷۳ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به قیمت ۲۹۶ میلیون تومان رسیده است و قیمت پژو ۴۰۵ اس ال ایکس نیز از ۲۱۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به قیمت ۲۱۸ میلیون تومان رسیده است.

 فعالان بازار البته می گویند خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد و این قیمت ها قیمت هایی کاغذی هستند . برخی از فعالان این بازار حتی آگهی هار ا صوری و جعلی با هدف بالا بردن قیمت ها دربازار می‌دانند.

خودروهای تیبا نیز که در هفته گذشته همگی افزایش قیمت ۱میلیون تومانی را تجربه کرده بودند امروز چند میلیون تومان گران شده اند به گونه ای که تیبا هاچ بک امروز به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان فایل شده است و تیبا صندوقدار اس ایکس نیز امروز به قیمت ۱۴۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته شد. و تیبا صندوقدار پلاس که ۱۵۳ میلیون تومان قیمت داشته است امروز به قیمت ۱۶۰ میلیون تومان فایل شد؛ با این وجود قیمت تیبا هاچ بک پلاس طی چند روز اخیر بر روی ۱۶۵ میلیون تومان ثابت مانده است .

خودروهای گروه دنا نیز افزایش قیمت چشمگیری را در مدت اخیر تجربه کردند به گونه ای که قیمت دنا معمولی از ۳۱۵ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است و قیمت دنا پلاس دنده ای توربو در حالی در آگهی‌ها ۴۵۱ میلیون تومان اعلام شده است که این خودرو در هفته گذشته ۴۳۸ میلیون تومان قیمت داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید