مرگ ۱۷ نفر در اثر ترکیدگی کیسه هوای تاکاتای در آمریکا

کدخبر: ۳۶۵۲۵۷
شرکت هوندا موتور اعلام کرد که هفدهمین مرگ ناشی از ترکیدگی کیسه هوای معیوب تاکاتا را در ایالات متحده تأیید کرده است.
مرگ ۱۷ نفر در اثر ترکیدگی کیسه هوای تاکاتای در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، شرکت هوندا موتور روز شنبه اعلام کرد که هفدهمین مرگ ناشی از ترکیدگی کیسه هوای معیوب تاکاتا را در ایالات متحده تأیید کرده است.

این خودروساز ژاپنی پس از بازرسی مشترک با اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا، تأیید کرده است که نقص یک قطعه معیوب در کیسه هوا علت اصلی تصادف مرگبار یک خودروی هوندا سیویک مدل 2002 بوده است. این تصادف در تاریخ 20 اوت رخ داد و منجر به مرگ راننده در ایالت آریزونا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، این نقص که در موارد نادر منجر به ترکیدگی قطعات دمنده کیسه هوا و پرتاب قطعات فلزی به هوا می شود، باعث بزرگترین فراخوان خودرو در تاریخ ایالات متحده شد و منجر به 15 کشته در ایالات متحده در خودروهای هوندا و دو مورد مرگ در خودروهای شرکت فورد موتور از سال 2009 شده است.

همچنین بیش از 290 مورد جرح ناشی های از کیسه هوای معیوب تاکاتا و حداقل 26 مورد مرگ در سراسر جهان گزارش شده است.

بر اساس اعلام شرکت هوندا، مدل 2002 Civic از دسامبر 2011 برای تعویض قطعه دمنده کیسه هوای سمت راننده تحت فراخوان قرار گرفت در حالی که برای تعویض قطعه مشابه در کیسه هوای سمت مسافر در سال 2014 فراخوانده شد.

آخرین حادثه مرگبار قبلی تایید شده در ایالات متحده، مرگ یک راننده در ژوئن 2018 بود. وی در تصادف یک خودروی هوندا سیویک 2002 در ایالت آریزونا کشته شد.

شرکت تاکاتا برای حدود 100 میلیون قطعه دمنده کیسه هوا را در بین 19 خودروساز بزرگ جهان فراخوان صادر کرده است که حدود 63 میلیون قطعه در ایالات متحده فروخته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید