کاهش شدید قیمت دلار بازارساز+ نمودار

کدخبر: ۳۶۵۲۶۹
اقتصاد نیوز:قیمت دلار در صرافی ملی تا ساعت دو روز یک‌شنبه 1200 تومان کاهش یافت.
کاهش شدید قیمت دلار بازارساز+ نمودار

به گزارش اقتصاد نیوز بازار ساز ارزی کاهش قیمت صرافی ملی را شتاب داده است به‌طور یکه قیمت در ساعت دو ظهر نسبت به ابتدای روز 730 تومان نزول کرده است.

منظور از بازارساز ارزی بانک مرکزی است که از طریق صرافی ملی به دنبال مدیریت قیمت و نوسان در بازار است، نرخ صرافی ملی خاصیت سیگنالی دارد و  برای پوشش تقاضاهای تجاری و غیر تجاری رسمی کاربرد دارد. این نرخ از سوی معامله گران در بسیاری از اوقات به معنی کف قیمت ها در بازار شناخته می شود.

در حال حاضر قیمت دلار در صرافی ملی 27 هزار 250 تومان است که در مقایسه باقیمت بسته‌شده دیروز 1200 تومان پایین‌تر است. در واقع بازار ساز بیش از 4 درصد قیمت دلار را در روز جاری کاهش داده است.

73263743-65AE-4B42-B2C5-2CFF35CA1236

بازار ساز با کاهش قیمت دلار در صرافی ملی به دنبال کشیدن قیمت اسکناس در بازار به کانال 27 هزار تومان است.

قیمت دلار بازار تا نیمه‌روز امروز در محدوده 28 هزار 500 تومان در نوسان است قیمت حواله درهم نیز در محدوده 7 هزار 750 تا 7 هزار 780 تومان نوسان دارد که نشانه‌ای از تطابق قیمت بازار با آن است.

بنابراین بازار ساز برای کاهش قیمت بیشتر باید به روند نرخ حواله درهم توجه داشته باشد زیرا در صورت کاهش قیمت اسکناس و ماندن نرخ درهم در سطوح کنونی ریسک برگشت بازار و نوسان شدنی قیمت در روز آتی محتمل می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید