قیمت نفت صعودی شد/ شوک سلامتی ترامپ به بازارها

کدخبر: ۳۶۵۴۲۳
به دنبال اظهارات خوش بینانه پزشکان معالج دونالد ترامپ در خصوص احتمال مرخص شدن وی از بیمارستان در روز دوشنبه و در حالی که تنها چند روز از اعلام مثبت شدن خبر ابتلای وی به کرونا می گذرد، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت.
قیمت نفت صعودی شد/ شوک سلامتی ترامپ به بازارها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 52 سنت معادل 1.3 درصد رشد به 39 دلار و 79 سنت رسید. خبرهای جدید در مورد سلامت ترامپ موجب کم شدن احساس عدم قطعیت در بازارهای جهانی شده است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 59 سنت معادل 1.6 درصد رشد به 37 دلار و 64 سنت رسید.

ترامپ میان هوادارانش

روز جمعه و به دنبال نامشخص بودن وضعیت سلامت ترامپ قیمت نفت شاهد سقوط بیش از 4 درصدی بود. پیش از آن نیز خبرها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا و کند شدن روند ترمیم اقتصادی قیمت ها را تضعیف کرده بود.

تحلیلگران گفتند، ترمیم قیمت ها در روز دوشنبه ناشی از کاهش نگرانی ها در مورد وضعیت سلامت ترامپ بوده، هرچند برخی خبرهای ضد و نقیض از وضعیت وی همچنان به گوش می رسد.

آوتار ساندو، تحلیلگر ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: «من فکر می کنم بهبود وضعیت رئیس جمهور آمریکا... در تعطیلات آخر هفته به طور کلی تاثیر مثبتی بر بازار داشته است... او احتمالا به زودی به محل کارش بر می گردد.» وی افزود، سرمایه گذاران نگران متوقف شدن طرح محرک مالی دولت آمریکا بودند که می تواند به ترمیم تقاضای نفت کمک کند.

بنابر گزارش تسنیم، عامل دیگری که بر قیمت نفت تاثیر گذاشت، گسترش اعتصاب کارکنان صنعت نفت نروژ بود که ممکن است ظرفیت تولید این کشور را تا 330 هزار بشکه در روز یعنی 8 درصد کل تولیدش کاهش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید