صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار را بالا آوردند

بازارساز در کمین نوسان‌گیران ارزی + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۶۵۵۴۹
اقتصادنیوز: با افزایش شدید قیمت سکه و دلاردر 14 مهر، افت سنگین قیمت‌های دیروز جبران شد.
بازارساز در کمین نوسان‌گیران ارزی + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز از همان آغاز سومین روز هفته، نشانه‌های افزایشی در بازار مشهود بود، چرا که دلار معاملات خود را در کانال 29 هزار تومان آغاز کرد و خرید و فروش های سکه هم در حوالی مرز 14 میلیون تومان آغاز شد. این در حالی بود که سکه روز یک شنبه در محدوده 13 میلیون و 600 هزار تومانی به کار خود پایان داده بود و دلار هم در نزدیکی سطح 28 هزار و 600 تومانی بسته شده بود. به این ترتیب، بازارها در روز دوشنبه با گپ افزایشی باز شدند و در ادامه روز افزایش خریدها موجب شد که دلار تا 29 هزار و 300 تومان رشد کند و سکه نیز به نزدیکی محدوده 14 میلیون و 300 هزار تومان برسد.

جدا از بازگشت افزایشی شدید قیمت دلار و سکه، رفتار بازارساز ارزی هم برای برخی معامله گران عجیب بود. صرافی های بانکی در ابتدای روز دوشنبه قیمت فروش دلار را 50 تومان پایین آوردند و روی عدد 26 هزار و 950 تومان قرار دادند. با این حال، خیلی زود نرخ فروش این صرافی ها تا 28 هزار و 200 تومان بالا رفت. در واقع صرافیهای بانکی نیز قیمت های خود را با سرعتی تقریبا مشابه با بازار آزاد بالا آوردند.

گروهی از بازیگران باتجربه ارزی رفتار بازارساز ارزی را این طور تفسیر کردند که به دنبال فروش ارز از قیمت‌های بالاتر است. در واقع از نگاه آنها، بازارساز زمانی که دید معامله گران تمایل به نرخ های بالاتر دارند، سعی نکرد مقابل آن ها با نرخ های پایین تر بیاستد، بلکه کوشش کرد مانع از گسترش دامنه نوسان افزایشی شود. به باور برخی فعالان، بازارساز به احتمال زیاد یک بار دیگر سعی می کند، معامله گران را از صعود دلار به بالای مرز 30 هزار تومان ناامید کند و پس از آن بار دیگر با فروش ارز در قیمت های بالا، دلار را دچار ریزش و نوسان گیران را متضرر خواهد کرد. در این نگاه، بازارساز اجازه داده است که قیمت ها بالا بروند، ولی در کمین ضرری کردن نوسان گیران است. البته افزایشی های بازار باور دارند بازارساز در مضیقه ارزی قرار دارد و به همین دلیل در برابر رشد قیمت ایستادگی نکرد.

بورس منفی ماند، سکه صدرنشین شد

در سومین روز هفته، سکه با شدت زیادی در مسیر صعودی قرار گرفت و با بیش از 4 درصد رشد به حوالی 14 میلیون و 300 هزار تومان رسید. هیچ کدام از سایردارایی ها در روز دوشنبه چنین بازدهی را تجربه نکردند. دلار هم روز دوشنبه با سرعت آرام تری نسبت به سکه رشد کرد و حدود 2.6 درصد افزایش را ثبت کرد. گرم طلا هم حدود 3 درصد افزایش یافت. تنها بازار منفی روز دوشنبه هم بازار سهام بود که شاخص کل بورس کمی بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • بازدهی بازار ها 14 مهر 99
  • جدول نوسان قیمت سکه وارز14 مهر 99
  • روند بهای درهم 14 مهر 99
  • روند بهای دلار14 مهر 99
  • روند بهای سکه 14 مهر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید