پیش‌بینی شاخص بورس در چهارشنبه ۲۳مهر

کدخبر: ۳۶۷۱۷۱
بورس امروز نوسان شدیدی را پشت سر گذاشت و پس از جابجایی مداوم صف‌های خرید و فروش در نهایت با رشد اندک شاخص با بیست و دومین روز مهرماه خداحافظی کرد.
پیش‌بینی شاخص بورس در چهارشنبه ۲۳مهر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۲ مهرماه، با رشد ۱۳۲ واحدی به یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحد رسید.شاخص کل هم وزن با افت ۲۰۴۱ واحدی به ۴۱۴ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.کگل و حکشتی بیشترین تأثیر منفی و شپنا، تاپیکو، اخابر، شتران و خودرو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

فردا اما بورس به کدام سمت خواهد رفت؟

در حالی که امروز شاخص بازار سهام روندی نزولی را در پیش گرفته بود اما در دقایق پایانی امروز شاخص کل بازار مثبت شد. از نگاه برخی از فعالان بازار، محتمل است که همین روند مثبت پایانی امروز بازار، در بازار فردا ادامه پیدا کند.

امروز حسن روحانی، رییس جمهوری نیز اطمینان داد که برنامه عرضه سهام شرکت‌‌های دولتی در بازار سرمایه بدون تردید ادامه خواهد یافت و گفت: برنامه عرضه سهام شرکت‌‌های دولتی در بازار سرمایه در راستای چابک‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و حمایت از بازار سرمایه به‌ ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‌ مولد و در مجموع مردم‌ محور کردن اقتصاد، شفاف‌‌‌سازی فعالیت‌‌های اقتصادی و زدودن فساد از بدنه اقتصاد انجام می‌گیرد.

میثم رادپور کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در این خصوص وضعیت بازار سرمایه و نوسان شدید امروز به خبرگزاری خبرآانلاین گفت: این اتفاق هیچ توضیح خاصی ندارد و طبیعی است. وقتی بازار نوسان دارد ، این اتفاقات هم رخ می دهد

 وی درخصوص وضعیت بورس در چهارشنبه بیست و سوم هر ماه گفت: روند حرکتبازار چندان روشن نیست و نمی توان پیش بینی قطعی درباره بازار داد اما من در کل انتظار افزایش شاخص بورس را ندارم مگر این که قیمت دلار افزایش پیدا کند و بالا هم بماند . وی پیش بینی کرد ریزش قیمت دلار در راه خواهد بود و در توضیح این مطلب تاکید کرد: من انتظار افزایش دلار را نه در کوتاه مدت و نه در میان مدت ندارم. علی الخصوص که انتخابات آمریکا نزدیک است و من فکر میکنم که بازار ارز دچار ریزش خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بورس در وضعیت چندان خوبی نیست، گفت: من آینده میان مدت بورس را خیلی وابسته به بازار ارزمیبینم. باید دید قیمت دلار به کجا میرسد. داده‌های ما روی کاغذ نشان می‌دهدکه  قیمت دلار افزایش بیش از این افزایش نمی یابد و حتی ریزشی مهم در انتظار بازار ارز است. 

وی در جواب این سئوال که آیا اعتماد سرمایه گذاران و سهامدارن در حال بازگشت است؟ گفت: هنوز برای این اتفاق زود است. طبیعی است که بعد از دوره ریزش ، اعتماد سرمایه گذاران کاهش یابدو بازگشت اعتماد پروسه ای زمان بر و طولانی است و به همین سادگی نمی توان چنین انتظاری داشت. بازار هنوز در حالت تدافعی است و باید منتظر بود تا وضعیت تغییر نماید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید