آمار نگران کننده کرونادر بخش مبتلایان روزانه ؛

جهش بزرگ آمارهای کرونا /وضعیت اضطراری در 4 بخش

کدخبر: ۳۶۷۳۴۴
آمار کرونایی امروز در همه بخش ها جهشی قابل توجه را تجربه کرد. براین اساس ویروس کرونا در چند بخش رکورد هایی هشدارآمیزی را رقم زد که ناگوار ترین آنها مربوط به بخش فوتی‌ها با میزان مرگ و میر 279 نفر است.
جهش بزرگ آمارهای کرونا /وضعیت اضطراری در 4 بخش

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت بهداشت و درمان در آمار کرونایی 23 مهر ماه تصویری تلخ تر از روزهای گذشته را به نمایش گذاشت. در این آمار 5 رکورد نگران کننده جدید به ثبت رسیده است تا وضعیت پاندمی کرونا در ایران همچنان در وضعیت سیاه و قرمز ماندگار باشد.

پس از ورود کرونا به ایران روند مبتلایان روزانه کرونا در اوایل بهار افزایش موقتی داشت. پس از آن مطابق با سیاست‌های پیشگیری از شیوع کرونا کمی این بیماری کنترل شد و آمار نزولی شد اما دیری نپایید که این بیماری باز هم  در میانه تابستان از کنترل خارج شده و آمار هشدارآمیزی را در  هفته ابتدایی مردادماه رقم زد.

اما مطابق آمار های کرونایی شیوع این بیماری در فصل پاییز خطرناکتر از فصول گذشته بوده است. آنچنان که روز 23 مهر 5 رکورد نگران کننده را به ثبت رساند.

ثبت رکورد بالاترین میزان تست روزانه

طبق آماری که وزارت بهداشت و درمان در روزجاری اعلام کرد میزان تست روزانه کرونا در 23 مهر به 29 هزار و 101 نفر رسید که این میزان بیشترین میزان روزانه تست کرونا از ابتدا تا کنون بوده است. این آمار بالا، نشان از توجه بیشتر اشخاص به این بیماری دارد.

بالاترین رکورد میزان ابتلا در روز جاری با 18 درصد رشد

در کنار آمار تست های کرونا در روز جاری که بالاترین رکورد را ثبت کرده بود میزان مبتلایان روزانه نیز با 18 درصد افزایش نسبت به روز قبل به 4 هزار و 830 نفر رسید، این رقم نیز بیشترین میزان ابتلای روزانه در کل روزهای اخیر است. افزایش چشمگیر مبتلایان روزانه در روز گذشته در حالی رخ داده است که درنیمه مهر آمار بالاتر از 4 هزار نفر در هر روز تجربه شد و حال این روزها این آمار در عرض کمتر از 2 هفته به رقم روزانه 5 هزار نفر نزدیک می شود. 

دلیل این رخداد علاوه بر شیوع کرونا می تواند افزایش تست های کرونایی که ناشی از توجه بیشتر اشخاص به این بیماری است، باشد

کرونا 23 مهر

رکورد بالاترین بستری روزانه

از میان 4 هزار و 830 نفر بیماری که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت بوده است 2 هزار و 237 نفر آنها بستری شدند. این آمار اعلام می کند  بیمارستان‌ها، امروز بیشترین میزان بستری روزانه را تجربه کرده‌اند. که رکورد دیگری در این حوزه محسوب می شود.

این افزایش بستری روزانه در بیمارستانها مستلزم توجه بیشتر به کادر درمان در این روزها است.

رکورد بیشترین بیمار بدحال

شمار بیماران وخیم در روزهای جاری نشان از وخامت اوضاع در بخش های ویژه بیمارستانها در هفته های پاییزی دارد، آنچنان که در روز جاری آمار بیماران وخیم با ثبت رکورد 4 هزار 609 نفر بیشترین آمار را به ثبت رسانده است. 8 رکوردشکنی پی در پی آمار بیماران وخیم در دو هفته اخیر نشان از آن دارد که هنوز فشار در بخش ویژه درمان (آی سی یو و ..) در حد بالایی قرار دارد. 

کرونا 23 مهر

کرونا داغ سنگین بر دل ایرانیان گذاشت

اما تاسف بارترین بخش رکوردهای امروز در بخش فوتی های روزانه بود. در این روزهای اخیر مدام خبرهای ناگوار فوتی های روزانه بر اثر بیماری کرونا وضعیت سیاه کرونا در ایران را پررنگ تر می نماید. در این خصوص از سه روز پیش که رکورد فوتی‌های کرونا به 251 نفر رسیده بود رکورد های پی در پی این رقم را هنوز بالاتر از 250 نفر نگه داشته است. اکنون این میزان به 279 نفر رسیده است که متاسفانه رکورد جدیدی در این بخش محسوب می شود. 

ثبت 5 رکورد ناگوار کرونا ، امروز را از این حیث باز هم متاسفانه خطرناکتر از روزهای قبل معرفی میکند. مرور آمار ها بیان می‌دارد که لزوم مواردی از قبیل فاصله گذاری اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی و افزایش تجهیزات کادر درمان و ... بایستی جدی تر از پیش در نظر گرفته شود. 

کرونا 23 مهر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید