داستان نخ‌نمای حباب سکه؛

قیمت دلار در رویای سکه‌بازان

کدخبر: ۳۶۷۴۷۳
قیمت سکه در حالی آخرین روز هفته را به پایان می‌رساند که در اوج حباب تاریخی به سر می‌برد.
قیمت دلار در رویای سکه‌بازان

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین قیمت‌های سکه در روز پنج‌شنبه در حوالی 16 میلیون و 400 هزار تومان قرار دارد. سکه در هفته‌های اخیر ثابت کرد که راه کانال‌شکنی را پیدا کرده است و منتظر قیمت دلار و اونس جهانی هم نمی‌ماند. اشاره‌ای از این دو، کافی است تا سکه در تهران مسیر جدیدی را باز کند. 

داستان حباب بالای سکه نیز در هفته‌های اخیر به نوعی نخ‌نما شده است. بارها از سوی مقامات صنفی طلا و جواهر به خریداران توصیه شد که از خرید سکه پرهیز کنند، چرا که حباب سکه بالاست؛ مثلا بارها محاسبه شد که حباب سکه به بیش از یک میلیون تومان رسیده و در این منطقه، خرید سکه با ریسک بالایی همراه است. این در حالی است که از زمانی که این توصیه‌ها داده می‌شد، تاکنون تنها بر حباب سکه، یک میلیون تومان دیگر افزوده شده است. یعنی با نرخ دلار فعلی (در حدود 32 هزار تومان) و اونس جهانی (1892 دلار) قیمت سکه باید 2 میلیون تومان ارزان‌‌تر باشد. به نوعی سکه‌بازان کامل روی انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا بسته‌اند و از زمان حال، به روی دلارهای رویایی 35 هزار تومان حساب باز کرده‌اند. 

اما معنی تداوم حباب سکه و صعود آن به بیش از 2 میلیون تومان این است که خرید سکه ریسک ندارد؟ پاسخ منفی است، حباب سکه می‌تواند با تغییر انتظارات نابود شود و به سطح معقولی برسد. اگر پیش‌بینی سکه‌بازان از انتخابات آمریکا درست از آب در نیاید، در وهله اول قیمت اسمی دلار ریزش می‌کند. در این حالت ریسک دلار کمتر از سکه است. چرا که سکه علاوه بر ریسک قیمت دلار، دارای ریسک حباب هم است که این حباب بالا می‌تواند با صدای بلندی منفجر شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید