پیش‌بینی 4 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت‌ +جدول

کدخبر: ۳۶۹۳۳۶
اقتصادنیوز: از4 تحلیل‌گری که در نظرخواهی درباره بورس تهران شرکت‌کرده‌اند، هیچ‌کدام وضعیت امروز بورس را صعودی پیش‌بینی نکرده‌اند.
پیش‌بینی 4 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس پایتخت‌ +جدول

به گزارش اقتصادنیوز این تحلیل‌گران تاکید می‌کنند اگرچه بورس تهران از نظر بنیادی جذابترین وضعیت را از ابتدای سال ۹۹ تاکنون دارد، چرا که هم قیمت های جهانی و هم نرخ ارز در دو ماهه اخیر رشد محسوسی را تجربه کرده اند. اما بازار سهام در یک بلاتکلیفی بزرگی قرار گرفته است و سرمایه گذاران نیز در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا هستند. 

این تحلیل‌گران همچنین بر این باورند که بورس از اواسط تابستان تا کنون دچار بی اعتمادی توام با ترس شده و در نتیجه معاملات سهامداران بدون توجه به تحلیل و گزارشهای عملکرد شرکتها است. بطوریکه در روز آخرین روز معاملاتی، خالص خرید حقیقی‌ها  همچنان منفی بوده  و شاهد خروج 1050 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بورس بودیم. تا زمانیکه این بی‌اعتمادی در بازار وجود داشته باشد شاهد رفتارهای هیجانی و  طبیعتا شاهد تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بورس خواهیم بود.  

کارشناسانی که نگاه خوش‌بینانه‌تری به وضعیت بورس تهران دارند، نیز معتقدند:  بورس تهران دچار واگرایی ایده هاست. با توجه به انتظارات سرمایه گذاران و مهیا شدن فضای سفته بازی در بازارها موازی، بازار سرمایه با نوسانات یا بسامدهای زیادی روبه‌روست که غالبا موج های مثبت را خنثی خواهد کرد. پیش بینی می‌شود این هفته بازار صف های فروش شاخص سازها را جمع کند و تا آخر هفته روندکمی مثبت و تابلو به سبزی متمایل شود.

پیش بینی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید