سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد/ استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟

کدخبر: ۳۶۹۳۸۷
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اعتماد مردم به بازار سرمایه ظرفیت قابل توجهی است و نباید اجازه داد تا با سوء مدیریت‌ها این اعتماد خدشه‌دار شود.
سقوط بورس مجلس را هم نگران کرد/ استراتژی مجلس برای بازگشت بورس چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جریان جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و بررسی وضعیت بازار بورس و عملکرد سازمان اوراق بهادار بیان کرد: وضعیت بازار بورس علی‌رغم زیرساخت‌ها و قوانین موجود و مشوق‌های دولتی به دلیل کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در حوزه مدیریتی در شرایط بغرنجی برای سهامداران خود به سر می‌برد. رسیدگی به این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این بازار شرایط جدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرده و این بازار بر روی فضای اجتماعی مردم تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: در ماه‌های گذشته بارها مسائل و نکات مرتبط با این بازار و تهدیدهای آن جلساتی برگزار شد و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مکاتباتی که با دولت داشت هشدار خود را در خصوص این بازار و نحوه‌ی مدیریت آن مطرح کرد. زمانی که روند قیمت‌های بازار سرمایه و سهام شرکت‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش می‌یافت و نظارت بر بازار به طور دقیق نبود چنین وضعیتی پیش بینی می‌شد.

 

پورابراهیمی: باید با تصمیمات کارشناسی اعتماد به بازار سرمایه بازگردد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون اقتصادی به دلایل ایجاد چنین وضعیتی و راهکارهای پیشنهادی برای خروج از این وضعیت ارائه شده است. پیشنهاداتی که کمیسیون در این گزارش ارائه کرده است در قالب طرح نیز ارائه خواهد شد تا مشکلات این بازار مرتفع گردد. امروز به دلیل سوء مدیریت‌ها شاهد بی‌اعتمادی مردم به بازار سرمایه هستیم.

وی ادامه داد: باید با تصمیمات منطقی و کار کارشناسی اعتماد مردم به این بازار بازگردد در غیر این صورت ظرفیت اعتماد مردمی که سرمایه بزرگ برای اقتصاد کشور است از دست می‌رود. نباید اجازه داد تا مردم نسبت به بازار سرمایه بی‌اعتماد شوند، چرا که این بازار می‌تواند سرمایه‌های مردم و نقدینگی بازار را به سمت توسعه تولید به کشور سوق دهند. از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا این موضوع را با جدیت دنبال کرده و ان‌شاء‌الله با تعامل بین مجلس و دولت شاهد وضعیت مطلوبی در هفته‌های آتی در این بازار باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید