دلار تک نرخی به واقعیت نزدیک شد

وضعیت خاص در بازار ارز

کدخبر: ۳۶۹۳۹۲
نرخ فروش دلار در صرافی ملی دقیقا به بازار آزاد رسید، در حال حاضر خرید از صرافی هیچ نفع خاصی برای دلالان ندارد و با توجه به روند کاهشی دلار، انگیزه دپو به طور کامل از بین رفته است. نرخ نیما نیز به بازار آزاد نزدیک شده است.
وضعیت خاص در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، امروز نرخ دلار در بازار آزاد و صرافی کاملا بر یکدیگر مماس شده و در محدوده 28,200 تومان قرار گرفت. جالب اینکه نرخ در بازار نیما نیز به این دو نرخ مایل و نزدیک کانال 27 هزار تومان شد.


در همین رابطه بخوانید؛

دوئل بایدن و ترامپ در بازار ارز و سکه ایران


وضعیتی شبیه به دلار تک نرخی در بازار ارز حاکم شده است. این مسئله باعث شده تا انگیزه دپوی دلار از سوی گروه‌های مختلف نیز از بین رود. 

سکته در روند انتشار گزارش بازار ارز

بانک مرکزی از بازار اولین روز هفته گزارشی منتشر نکرده است. در حالیکه پس از رفتار جدید بازارساز، هر روز یک گزارش از میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار منتشر می‌شد، این در مورد روز شنبه صدق نکرد. البته بانک مرکزی معمولا برای روزهای پنج‌شنبه نیز گزارش مجزا ارائه نمی‌داد و با توجه به اینکه روز شنبه نیز تقریبا همچون پنج‌شنبه، یک روز نیمه تعطیل بوده، می‌توان اینطور فرض کرد که حجم معاملات بسیار پایین بوده و از امروز بازار ارز در عمق واقعی معامله خواهد شد. 

اولین معاملات درهم

دلار امارات در اولین معاملات امروز زیر 8 هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت درهم 7,760 تومان گزارش شده است. از نظر معامله‌گران درهم، عدد طلایی امروز 7,900 تومان است و تا زمانیکه درهم زیر این خط معامله شود، می‌تواند هدف 7500 تومانی را داشته باشد. دلار در نرخ فعلی درهم باید در حدود 28 هزار و 500 تومان ارزش داشته باشد، نرخی که در بازار نیز هم اکنون جاری است. در نتیجه حباب دلار با نرخ درهم، در محدوده صفر قدم می‌زند. اگر اهداف بازار درهم در روز جاری محقق شود، دلار نیز تا 27,500 تومان می‌تواند پایین بیاید. 

اثر انتخابات آمریکا

انتخابات آمریکا در حال نزدیک شدن است و روزهای زیادی تا اولین سه‌شنبه نوامبر نمانده است. بیشتر نظرسنجی‌ها فعلا رای به پیروزی بایدن می‌دهند. با اینحال در داخل برخی نظرسنجی‌های غیررسمی نشان داد که همچنان نظر مردم، پیروزی ترامپ است. جالب اینکه با وجود این جو منفی، دلار کاملا از هیجانات دور شده و در مسیر نزولی قرار گرفته است. شاید برخی همچنان بر این باورند که انتخاب ترامپ می‌تواند دلار را وارد التهابات جدی کند. احمد عزیزی، معاون ارزی پیشین بانک مرکزی، اثر کوتاه مدت و میان مدت انتخابات آمریکا بر بازارها را بررسی کرده است(در ویدئوی زیر ببینید). 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید