سکه یک کانال دیگر عقب‎ نشست

بوسه خداحافظی در بازار ارز؟ + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۶۹۵۱۲
اقتصادنیوز: بازار ارز امروز دوشنبه 5 آبان 1399پس از روند صعودی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته پیش، دچار ریزش شد.
بوسه خداحافظی در بازار ارز؟ + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز اسکناس آمریکایی نه تنها از مرز 30 هزار تومانی عقب نشینی کرد که امروز برای ساعتی به انتهای کانال 27 هزار تومانی رفت. به گفته برخی تحلیل گران، دلار پس از یک «پولبک» راه نزولی را در پیش گرفته است. پولبک در عالم معامله گران به بوسه خداحافظی هم معروف است؛ یعنی جایی که بازار پس از یک ریزش شدید، صعود موقتی را تجربه می کند و پس از آن باز هم ریزشی می شود؛

در چنین دیدگاهی، بازار در انتهای هفته گذشته با نزدیک شدن به مرز 30 هزار تومانی، با افزایش قیمت ها خداحافظی کرد و وارد فاز نزولی شد. البته عده زیادی از معامله گران هم با این دیدگاه موافق نیستند. از نگاه آنها، بازار در صورتی که وارد کانال 27 هزار تومانی شود، با افزایش خریدها مواجه خواهد شد. به گفته آنها روز دوشنبه هم بازار لحظات زیادی در کانال 27 هزار تومانی نماند و افزایشی های بازار توانستند کانال 28 هزار تومانی را حفظ کنند. از نگاه آنها، حفظ کانال 28 هزار تومانی به معنای آن است که بازار در مسیر نزولی قرار نگرفته و تنها در حال اصلاح قیمت است.

اگر این نگاه صحت داشته باشد، می‌توان چنین تفسیری را مطرح کرد که معامله گران در فضای خبری انتخابات به دنبال یک کف گیری مجدد از بازار هستند. در واقع زمانی که این دسته از معامله گران دیدند، نمی توانند دلار را بار دیگر به بالای 30 هزار تومان ببرند، تصمیم گرفتند با افزایش جو فروش زمینه ورود این ارز به نرخ های پایین تر را فراهم کنند. هدف آن ها خرید دوباره در قیمت های پایین تر و کسب سود از این نوسان گیری است.

سکه مطابق با انتظار دلاری ها حرکت نکرد

افزایشی های بازار ارز که اعتقاد دارند، دلار در مسیر ریزشی قرار نگرفته است و تنها در حال اصلاح قیمت است، از رفتار روز دوشنبه سکه متعحب شدند. سکه امامی بعدازظهر امروز تا 13 میلیون و 500 هزار تومان هم پایین رفت که نشان دهنده افت بالای 7 درصد نسبت به روز شنبه بود. ریزش شدید سکه این نگرانی را برای افزایشی های بازار ارز ایجاد می کرد که ممکن است سمت و سوی انتظارات معامله گران بزرگ واقعا تغییر کرده باشد. در واقع آن ها چنین هراسی داشتند که سکه به استقبال افت بیشتر قیمت دلار رفته باشد. سکه در حالی بیش از 7 درصد افت کرد که دلار حدود 3.6 درصد از ارزش خود را از دست داده بود. طلای 18 عیار هم بالای 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و شاخص کل بورس هم نزدیک به 3 درصد افت کرد. به این ترتیب، می توان گفت که امروز وضعیت تمام بازارها از لحاظ بازدهی منفی بود.

  • بازدهی بازارها 5 آبان 99
  • جدول نوسان دلار طلا درهم 5 آبان 99
  • روند نوسان بهای درهم 5 آبان 99
  • روند نوسان قیمت دلار 5 آبان 99
  • روند نوسان قیمت سکه 5 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید