هشتمین روز منفی بازار سهام؛

شاخص بورس پشت مرز کانال یک میلیون و 200 هزار

کدخبر: ۳۶۹۶۴۹
در هشتمین روز پیاپی ریزش بورس، شاخص کل امروز به مرز یک میلیون و 300 هزار واحد عقب نشینی کرد.
شاخص بورس پشت مرز کانال یک میلیون و 200 هزار

به گزارش اقتصادنیوز، شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز بازار سرمایه به کمترین حد از یک تیر ماه رسید و با افت 34 هزار واحدی (معادل 2/6- درصد کاهش) در سطح یک میلیون و 301 هزار واحدی قرار گرفت و در آستاه بازگشت به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم‌وزن نیز به کمترین حد از 24 خرداد رسید . این شاخص امروز با ریزش 4200 واحدی (معادل 1/1- درصد کاهش) رقم 380 هزار و 101 واحد را ثبت کرد.«فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» سه نماد با بیشترین اثر منفی بر شاخص بورس بودند. شاخص کل فرابورس نیز به 16 هزار و 179 واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات بورس و فرابورس

ارزش معاملات بورس 4,391 میلیارد تومان و حجم معاملات آن به 5.06 میلیارد سهم رسید.  ارزش معاملات فرابورس نیز  2,412 میلیارد تومان و حجم معاملات آن به 1.2 میلیارد سهم رسید.ارزش معاملات خرد امروز بازار سهام  5 هزار و 306 میلیارد تومان بوده است.

نمادهای مورد استقبال حقیقی ها و حقوقی ها

بیشترین ورود نقدینگی حقوقی ها مربوط به فولاد مبارکه، ملی مس، بانک صادرات، ایران خودرو و بانک ملت و برای حقیقی ها،سر نیرو، بیمه معلم، افق کوروش،شیمیایی سینا و پتروشیمی نیرو بوده است.

امروز در بخش خرید، 57 درصد خرید ها توسط حقیقی ها و 43 درصد توسط حقوقی ها انجام شد.در بخش فروش، 89 درصد فروش ها توسط حقیقی ها و 11 درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

خروج پول از بورس

امروز تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی، حدود 1504 میلیارد تومان بر آورد می شود، که از این رقم می توان به عنوان خروج پول از بورس یاد کرد.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت نمادهای معاملاتی

قثابت با 5 درصد، غزر 4.99 درصد و ختور 4.99 درصد، نمادهایی با بیشترین افزایش قیمت و کروی با 5 درصد، شیران 5 درصد و شبندر با 4.99 درصد نمادهایی با بیشترین کاهش قیمت بودند.

همچنین برترین تقاضای امروز بازار شامل نمادهای وبصادر، ولپارس، کدما، و غزر و بیشترین عرضه ها مربوط به نمادهای شپنا، وملی، شبندر و حکشتی بوده است.

شاخص5

برای بسیاری انتخابات آمریکا، مهمترین فاکتوری است که در خرید و فروش آنها در بازار سرمایه، اثر دارد. تحلیل جامع و کامل زیر از اثر انتخابات آمریکا بر بازار سهام را از «اکوایران» ببینید. 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید