جهش بزرگ در آمار میزان بستری‌ها و شمار مبتلایان کووید 19

رکوردزنی روزانه مرگ ومیر کرونا در ایران + نمودار

کدخبر: ۳۶۹۷۲۵
امروز بحران کرونا در ایران حداقل 5 رکورد دیگر را به ثبت رساند. افزایش میزان مرگ و میر کرونایی و رسیدن به مرز ابتلای 7 هزار نفر از هشدارآمیزترین رکوردهای کرونایی امروز به‌شمار می‌رود.
رکوردزنی روزانه مرگ ومیر کرونا در ایران + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز،  ششم آبان با پشت سرگذاشتن رکوردهای 28 مهر و 5 آبان، در تقویم کرونای ایران، سیاه‌ترین روز را به نام خود ثبت کرد.

وزارت بهداشت و درمان در آمار رسمی روزانه خود اعلام کرد که امروز تعداد جانباختگان روزانه به 346 نفر رسیده است. این در حالیست که پیش از این رکورد جانباختگان روزانه در اختیار 28 مهر و 5 آبان بود. 

روایت فصلی از شیوع کرونا در ایران

از بدو ورود کرونا به ایران در زمستان 98، فصل‌ها روایتی متفاوت از شیوع کرونا در ایران را داشته اند. در این میان فصل پاییز روایت سیاه کرونا بوده است، فصلی که در مهرماه با آماری هولناک روبرو بود و آبان ماه آن نیز تلخ‌تر آغاز شده است.

از همان روزهای آغازین پاییز شمار مبتلایان روزانه کرونا جهشی محسوس را تجربه کرد. خیز کرونا در آمار مبتلایان سبب شد تا رقم فوتی‌ها و سایر متغیرهای کرونا با افزایش جدی مواجه شود. این روند تا آنجا ادامه یافت که پس از رکورد‌هایی که در اواخر ماه مهر از کرونا به ثبت رسید امروز دوباره شاهد سیاه ترین و قرمزترین رکوردهای کرونایی کشور باشیم.

کرونای 6 آبان

شمار مبتلایان روزانه به مرز 7 هزار نفر نزدیک شد

بر اساس آمار وزارت بهداشت، نرخ مبتلایان روزانه در روز جاری به 6 هزار و 968 نفر رسید. بالاترین رکورد مبتلایان روزانه یک هفته پیش به ثبت رسیده بود، رکوردی که براساس آن 6 هزار و 164 نفر مبتلا به کرونا شدند. رقم امروز از آمار پیشین 834 نفر بیشتر است. 

کرونای 6 آبان

دو روز سیاه کرونایی

دیروز آمار فوتی های کرونا در ایران رکورد میزان جانباختگان روزانه بر اثر این بیماری را برای بار دوم تکرار کرده بود. این متغیر،  امروز اما قاب روز گذشته جانباختگان کرونا را سیاه‌تر کرد. براساس آمار کرونایی امروز 346 نفر نتوانستند از چنگ کووید 19 فرار کنند و مرگ سرنوشت نهایی ابتلای آنها به این ویروس مرگبار بود.

رکورد بستری های روزانه شکست

آمار امروز تنها به ثبت این رکوردها منتهی نشد. افزایش مبتلایان روزانه،  رقم بستری را نیز به بالاترین حد روزانه خود در تمام مدت شیوع کرونا در ایران رسانده است. 2 هزار و 495 نفر از مبتلایان کرونای امروز در بیمارستانها بستری شده اند . این رقم نسبت به روز گذشته 300 نفر افزایش یافته است. 

کرونای 6 آبان

بالاترین رکورد نسبت ابتلا به تست

نسبت میزان ابتلای روزانه کرونا به تست بیانگر آن است که چندنفر از افرادی که آزمایش کرونا داده اند نتایج تستشان مثبت بوده است. مشاهده روند تغییرات این متغیر از ابتدای ورود کرونا تا به امروز نشان می دهد حتی در تیر ماه که کرونا خیز بلندی را در زمینه فوتی ها و مبتلایان کرونایی برداشته بود این نسبت تقریبا در حدود 10 درصد بوده است. اما اکنون در کنارتمام آمارهای نگران کننده کرونا، نسبت ابتلا به آزمایش نیز بسیار قابل تامل است.

این نسبت در روز اخیر با ثبت میزان 20.85 درصد رکورد بالاترین درصد تست مثبت کرونا را شکست.

تمدید فشار به روی بیمارستانها در روزهای اخیر

رکورد شکنی بستری روزانه کرونا در روزجاری از یک سو و ثبت رکوردهای متوالی بیماران بدحال کرونایی از سوی دیگر فشار بحران کرونا را بر بیمارستانها را تشدید کرده است. در حالیکه آمار بستری های روزانه در روز جاری بالاترین حد را داشته است شمار بیماران بدحال کرونایی نیز با افزایشی دوباره نسبت به روز قبل به رکوردی نزدیک به 5 هزار نفر رسید. 

در شرایطی که مدام بر شمار بیماران و مبتلایان کرونا افزوده می شود و شما بیماران بدحال نیز از ابتدای پاییز تا کنون همواره روبه فزونی بوده است، کادر درمانی نیز با فرسودگی و بحران مواجه خواهند شد. چرا که وقتی 20 درصد تست های کرونایی مثبت بوده و بستری های روزانه در حال رکورد زنی است مشخصا کادر درمان با تجهیزات سابق مشکلات بیشتری را در کنترل بیماری و درمان آن خواهند داشت. بنابراین مرور آمارها و رکوردهای روزانه نشان می دهد علاوه بر لزوم پیشگیری و دستورات ستادملی مقابله با کرونا  مبنی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی، بیمارستان ها و مراکز نگهداری از بیماران نیز نیازمند گسترش ظرفیت و ارتقا تجهیزات پزشکی برای در مان سریعتر و آسان تر خواهند بود.

کرونای 6 آبان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید