فروش اموال دولت برای تامین منابع مالی یارانه جدید

کدخبر: ۳۶۹۸۴۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت:تمام اموال دولت و حکومت برای مردم است از همین ساختمان مجلس گرفته تا ساختمان ریاست جمهوری برای مردم است از این رو برای تامین مایحتاج مردم حتی باید این ساختمان هم بفروش برسد تا مردم در مضیقه نباشند.
فروش اموال دولت برای تامین منابع مالی یارانه جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حمید رضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به  تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه برای تامین کالاهای اساسی در مجلس، اظهار داشت: پس از بررسی این طرح در کمیسیون برای تامین منابع مالی آن فروش اموال دولت انتخاب شد.

وی با بیان اینکه  مجلس قصد نداشت با تصویب طرحی گرانی، تورم، نقدینگی و پایه پولی را افزایش دهد، افزود: از این رو تامین منابع را در فروش اموال دولت دید تا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه نشود.

حاجی بابایی:برای تامین مایحتاج مردم باید ساختمان مجلس و دولت را فروخت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بدین صورت نبوده است که مجلس دست به طرحی بزند که نتواند تامین منابع آن را فراهم کند بلکه مجلس طرحی را انتخاب کرد که برای تامین منابع آن راه‌های مختلفی وجود داشت که کمیسیون بهترین آن را انتخاب کرد.

حاجی بابایی تصریح کرد: دولت مکلف است حدود 30 هزار میلیارد تومان از دارایی و اموال خود را بفروش برساند تا منابع کالا برگ تامین شود. تاکنون دولت 50 هزار میلیارد تومان در بند (و) و 30 هزار میلیارد تومان در تبصره 5 لایحه بودجه به صورت ETF بفروش رسانده است.

وی با بیان اینکه دولت باید اموال خود را بفروشد تا مردم برای خود نانی تامین کنند، بیان داشت: ما امروز به عنوان نماینده مجلس ضمن احترام به دولت تمام فکر و ذهنمان معشیت مردم است که آن‌ها بتوانند در این شرایط بد اقتصادی کالای اساسی خود را تامین کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این طرح 120 هزار تومان در ماه به هرنفر برای 3 دهک پایین پرداخت خواهد شد و برای دهک‌های بعدی تا 60 میلیون نفر حدود 60 هزار تومان که جمعا حدود 30 هزار میلیارد تومان می‌شود.

حاجی بابایی افزود:30 هزار میلیارد تومان نسبت به بودجه 572 هزار میلیارد تومانی دولت اصلا جایگاهی ندارد باید گفت دولت کسری بودجه ندارد و همیشه اعلام کرده ام که کسری بودجه دولت از طریق اوراق تامین شده است از این رو امسال کسری در بودجه ندارد حتی بیش از آن عددی که در سال 99 مصوب شده است درآمد داشته است.

وی گفت: تمام اموال دولت و حکومت برای مردم است از همین ساختمان مجلس گرفته تا ساختمان ریاست جمهوری برای مردم است از این رو برای تامین مایحتاج مردم حتی باید این ساختمان هم بفروش برسد تا مردم در مضیقه نباشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: بنده به مدت 2 ماه با دولت رایزنی کرده ام تا این طرح به نتیجه برسد و امیدوار هستیم دولت با این طرح همراه باشد تا اجرایی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید