پیش‌روی جف بزوس در روز عقبگرد رقبا؛

ضرر ۱۴میلیارد دلاری ثروتمندان آمریکا در یک روز

کدخبر: ۳۶۹۸۹۳
مارک زاکربرگ، بیل گیتس ، ایلان ماسک و 6 نفر دیگر از ثروتمندترین میلیاردرهای آمریکایی در یک روز مجموعاً 14 میلیارد دلار از دست داده اند.
ضرر ۱۴میلیارد دلاری ثروتمندان آمریکا در یک روز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بیزنس اینسایدر، در حالی که شیوع ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده و سراسر جهان در حال افزایش است ، در ابتدای هفته بازارها تحت تأثیر قرار گرفتند و در نتیجه 10 ثروتمند در ایالات متحده در مجموع 14 میلیارد دلار در یک روز ضرر کردند.

روز دوشنبه ، میانگین صنعتی داو جونز ۶۵۰ واحد ریزش کرد، شاخص اس اند پی ۱.۹ درصد و شاخص نزدک ۱.۶ درصد افت کردند.

ضرر بزرگ زاکربرگ از ریزش بازار سهام

مدیر عامل فیس بوک، مارک زاکربرگ ، روز دوشنبه به دلیل ریزش بازار سهام ، 2.8 میلیارد دلار ضرر کرد. جف بزوس تنها فرد در این لیست بود که شاهد افزایش ثروت خود با افزایش ارزش سهام آمازون در پایان در روز دوشنبه بود.

مارک زاکربرگ

این افت بازار در حالی صورت گرفت که ایالات متحده از افزایش رکورد موارد ابتلا در کنار فقدان برنامه محرک مالی دوم قبل از انتشار گزارش پیش‌بینی درآمد شرکت های فناوری خبر داد. کنگره روز سه شنبه بدون انجام توافق، تصویب محرک را به تعویق انداخت و این بدان معناست که ممکن است بررسی های محرک تا دسامبر انجام نشود.

طبق گزارش فوربس ، بزرگترین ضرر یک روزه را  مارک زاکربرگ متحمل  شد که دارایی خالص او پس از بسته شدن بازار روز دوشنبه با از دست داد 2.8 میلیارد دلار ، تقریباً 101.8 میلیارد دلار برآورد شد..

بیل گیتس و ایلان ماسک در امان نماندند

ارزش خالص دارایی بیل گیتس نیز 1.7 میلیارد دلار خسارت دید ، اما ارزش تایتان فناوری وی هنوز هم بیش از 115 میلیارد دلار است.

بیل گیتس

از دیگر میلیاردرهای مشهور در لیست 10 فرد ثروتمند آمریکا می توان به ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و وارن بافت مدیر عامل شرکت برکشایر هاثاوی اشاره کرد. بافت روز دوشنبه 1.5 میلیارد دلار ضرر کرد و ماسک نیز با دارایی زیادی که به شرکت های وی وابسته هستند ، مجموعا حدود 66 میلیارد دلار ضرر کرد.

ماسک

فقط یک زن در این لیست وجود دارد: آلیس والتون، وارث والمارت ، که طبق گزارش فوربس ، 635 میلیارد دلار ضرر به ثروت خود دید. از طرف دیگر ، مدیر عامل آمازون ، جف بزوس ، دوشنبه با بسته شدن سهام آمازون ، به ثروت خود افزود

این اولین بار نیست که میلیاردرها در طی پاندمی کرونا در یک شب ضررهای چشمگیر دیده اند.  در تاریخ 3 سپتامبر ، پس از ترس از ارزیابی‌های بیش از حد خوش‌بینانه سهام شرکت‌های فناوری، پس از یک تجمع 11 روزه داوجونز 740 واحد افت کرد. ماسک ، زاکربرگ و گیتس 10 میلیاردر ثروتمند دیگر در حوزه فناوری در آن زمان مجموعاً 44 میلیارد دلار ضرر کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید