فرصت فروش در بازارها

عقب‌نشینی سکه از دو نقطه مهم حمایتی + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۶۹۹۵۶
«هر بالایی، فرصتی برای فروش است». این جمله در دو هفته اخیر، بارها از زبان برخی معامله گران ارز و سکه شنیده است.
عقب‌نشینی سکه از دو  نقطه مهم حمایتی + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز مقصود این معامله گران از جمله یاد شده آن است که بازار در مسیر ریزشی قرار گرفته است و باید از هر فرصت افزایش قیمتی، برای فروش دارایی های ارزی و طلایی خود استفاده کرد. در روزهای اخیر بارها نگاه این گروه و پیش بینی آن ها تایید شده است. نمونه آخر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه رخ داد.

 بازیگران سکه توانستند قیمت این فلز گرانبها را روز سه شنبه تا 14 میلیون و 300 هزار تومان بالا بیاورند، ولی به یکباره در معاملات پشت خطی میزان فروش ها زیاد شد؛ نتیجه این مساله شروع معاملات سکه در روز چهارشنبه با قیمت حدودا 14 میلیون تومانی بود. نزول ابتدایی سکه ادامه یافت و این مسکوک گرانبها تا ساعت 6 بعدازظهر قریب به 600 هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد و به بهای 13 میلیون و 400 هزار تومان رسید. سکه در این مسیر نزولی دو نقطه حمایتی 14 میلیون تومان و 13 میلیون و 600 هزار تومان را از دست داد.

در بازار ارز هم روز سه شنبه دلار تا آستانه 29 هزار تومان رشد کرد، ولی در معاملات پشت خطی همان روز به شدت ریزشی شد و روز چهارشنبه زیر مرز 28 هزار تومان آغاز به کار  کرد. در واقع معامله گران از رشد یکباره دلار هم برای فروش در نرخ های بالاتر استفاده کردند، چرا که به نظر می رسد پیش از برگزاری انتخابات آمریکا، آنها تمایلی برای خریدهای میان مدت ندارند. خریدهای آن ها بیشتر بر مبنای خبرهای سیاسی و به قصد نوسان گیری در فواصل زمانی کوتاه بوده است.

 اگر قرار باشد الگوی نوسانی دلار طی روزهای اخیر تکرار شود، این ارز پیش از آنکه در کانال 27 هزار تومان پایین تر برود، نیاز است که یک برگشت به سوی نرخ های بالاتر را تجربه کند، چرا که نوسان گیران بسیار تلاش میکنند از رفت و برگشت های قیمتی بین دو کانال 27 و 28هزار تومان در روزهای اخیر استفاده کنند. در صورتی صعودی شدن ارز، احتمال دارد که سکه هم به ریزش طلای جهانی به زیر مرز هزار و 900 دلار توجهی نکند و موقتا همسو با دلار، بالا بیاید. با این حال، چنانکه گفته شد، بیشتر معامله گران تمایل ندارند پیش از برگزاری انتخابات آمریکا، در موقعیت جدی خرید قرار بگیرند و احتمالا رشد قیمت ها موقت خواهد بود. تنها در صورتی این رشد ادامه پیدا می کند که نسبت  به پیروزی ترامپ خوش بینی های بیشتری ایجاد شود.

با این حال، حداقل روز چهارشنبه روز فروشنده ها بود و نتیجه آن افت دسته جمعی تمام بازارها بود که بازدهی منفی را تجربه کردند.

  • بازدهی بازارها 7 آبان 1399
  • روند بهای درهم 7 آبان 99
  • روند بهای دلار 7 آبان 99
  • روند بهای سکه 7 آبان 99
  • روند بهای سکه و ارز 7 آبان 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید