بحرین منابع ایران را مسدود کرد بانک مرکزی را جریمه

کدخبر: ۳۷۰۰۷۱
اقتصاد نیوز:دادگاه کیفری بحرین دستور توقیف منابعی که گفته می شود متعلق به ایران بوده توقیف و چندین بانک ایرانی از جمله بانک مرکزی را به اتهام پول‌شویی جریمه کرد.
بحرین منابع ایران را مسدود کرد بانک مرکزی را جریمه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولیدادگاه کیفری بحرین چندین بانک ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران را به اتهام پول‌شویی از طریق بانک فیوچرز بانک(مستقبل) در بحرین یک میلیون دینار (حدود ۲.۶۶ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین (BNA) به نقل از نایف یوسف محمود، دادستان کل این کشور هر یک از مقامات بانک المستقبل نیز به همین اتهام به ۵ سال حبس و پرداخت یک میلیون دینار محکوم شدند. این مقامات در مجموع ۲۸۱ میلیون دینار (۷۵۰ میلیون دلار) جریمه شدند.

این دادگاه بانک‌های ایرانی را در مجموع ۳۷ میلیون دینار (۹۸.۷ میلیون دلار) جریمه کرده و پول ترانسفر شده به مبلغ ۱۱۲ میلیون دلار را نیز مسدود کرد.

دادگاه کیفری بحرین تمام متهمان پرونده بانک المستقبل را در مجموع ۲۸۱ میلیون دینار (۷۵۰ میلیون دلار) جریمه و پول‌های ترانسفر شده آنها را نیز مسدود کرد. این دادگاه درباره افراد مذکور مجازات حبس نیز صادر کرد.

المستقبل، بانکی است که با همکاری دو بانک ایرانی ملی و صادرات و مشارکت بانک «الاهلی یونایتد» بحرین تاسیس شده است. دولت بحرین پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد مانع فعالیت این بانک شود.

INAF_20200421130602738

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید