صرافان دست از خرید دلار کشیدند/بازار ارز در آستانه تغییر فاز

کدخبر: ۳۷۰۱۰۸
در حالی که قیمت دلار امروز در بازار به محدوده ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود صرافی های بانکی قیمت فروش را ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کردند.
صرافان دست از خرید دلار کشیدند/بازار ارز در آستانه تغییر فاز

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین: بر اساس آخرین صرافی‌های بانکی در حالی فعالیت خود را پایان دادند که نرخ فروش دلار ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود و بهای خرید از مردم همچنان اعلام نشد.

 به استناد عدم اعلام قیمت خرید دلار از مردم،صرافی‌ها از خرید دلار از مردم امتناع کردند و همین امر سبب شد بهای خرید دلار از مردم در بازار با کاهشی قابل توجه همراه شود.بر اساس این گزارش صرافان امروز حتی قیمت ۲۵ هزار تومان را نیز برای خرید دلار از مردم نمی‌پذیرفتند و معتقد بودند ممکن است قیمت‌ها باز کاهش یافته و متضرر شوند. عدم اعلام نرخ خرید دلار از مردم از دیروز زمینه را برای کاهش نقدشوندگی در بازار دلار فراهم کرده است.

بازار ارز

فعالان بازار می‌گویند سیگنال بانک مرکزی به قیمت‌ها در بازار همچنان کاهشی است.بانک مرکزی امروز نیز با انتشار گزارشی از افزایش عرضه ارز در بازار خبر داد.در این گزارش تاکید شده است بانک مرکزی در هفت روز نخست آبان ماه (از تاریخ ۱ الی ۷ آبان ماه ۱۳۹۹) روزانه، به طور متوسط ٧٠ میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ های حاشیه بازار عرضه کرده است.

 به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان  ۵۰۰ هزار دلار در بازار مذکور، از میزان عرضه طی مدت یاد شده (از تاریخ ۱ الی ۷ آبان ماه ۱۳۹۹)، در مجموع فقط ٧ درصد (حدود ۵ میلیون دلار) توسط صرافی‌ها خریداری شده است؛ که این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

صر افان معتقدند بازار ارز در حال حرکت به سمت کف مقاومتی ۲۷ هزار تومان است و با عبور از این قیمت ، می تواند تا محدوده ۲۵ هزار توما عقب بنشیند. بازار ارز در تغییر فاز تازه خود برای اولین بار با کاهش قابلیت نقدشوندگی مواجه شده است، عدم اعلام قیمت خرید از سوی صرافی‌های بانکی عامل تاثیرگذاری برای ورود صرافان به فاز احتیاط برای خرید دلار بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید