خبر خوش برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان تا آخر آبان

کدخبر: ۳۷۰۳۳۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: تا آخر آبان ماه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان پایان سال ۹۷ و قبل از آن در سراسر کشور، پرداخت می‌شود.
خبر خوش برای بازنشستگان؛ پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان تا آخر آبان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مسعود شفیعی افزود: این مطالبات به دلیل فقدان اعتبارات پرداخت نشد که با وارد کردن اطلاعات در سامانه‌ای که سازمان برنامه و بودجه مشخص کرده، اقدام به پرداخت می‌کنیم، اما هنوز سهم استان‌ها به تفکیک مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تخفیف صددرصدی که در نظر گرفته شده است به محض وارد شدن اطلاعات، پرداخت از طریق مکانیزم خزانه خواهد بود که بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد.

پرداخت 3500 میلیارد تومان برای مطالبات بازنشستگان تا پایان آبان ماه

شفیعی گفت: در مهرماه خبر دیگری مبنی بر همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد.

وی درباره افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان نیز افزود: براساس ماده 68 قانون مدیریت کشوری اجازه داده شد 50 درصد امتیازات شغلی که در قانون نیز پیش بینی شده است برای کارکنان دولت افزایش یابد که این امر تا پایان سال 98 برای برخی دستگاه‌ها تا 30 درصد و برخی دیگر تا 50 درصد اعمال شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد:، اما در بهمن پارسال هیات دولت مصوبه‌ای داشت که دستگاه‌ها بتوانند امتیازات را تا 50 درصد افزایش دهند، براساس تصویب نامه هیچ منع قانونی برای افزایش وجود نداشت، اما سازمان برنامه و بودجه قید کرده بود از محل بودجه سالانه این افزایش حقوق‌ها تخصیص یابد که البته باید از محل صرفه جویی این تامین اعتبارات صورت می‌گرفت.

وی گفت: در سال 99 با مسئله دیگری مواجه شدیم که برخی دستگاه‌ها نمی‌توانستند هزینه‌های جاری را حتی به صورت عادی تامین کنند به همین دلیل اخیرا برای جبران این موضوع توافقی میان سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور مالیاتی وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام شد که بتوانیم یک هدف بسیار مهم دیگر را که آن تحقق نظام درآمد هزینه‌ای استانی بود اجرا کنیم.

شفیعی افزود: این بستر فراهم شد اگر استان‌ها بتوانند حصول درآمد مالیاتی را محقق کنند به نسبتی سازمان برنامه و بودجه نیز خود را مکلف کرد سایر اعتبارات هزینه‌ها را در اختیار استان‌ها قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که استان تهران در حصول درآمد‌های مالیاتی پیشتاز بوده است و عملکرد قابل قبولی دارد بنابراین اعتبارات لازم را برای پرداخت افزایش حقوق دستگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید