افزایش تولید نفت اوپک برای چهارمین ماه متوالی

کدخبر: ۳۷۰۳۳۷
۱۳ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت به طور متوسط در ماه اکتبر ۲۴.۵۹ میلیون بشکه در روز تولید کردند که ۲۱۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه سپتامبر بود.
افزایش تولید نفت اوپک برای چهارمین ماه متوالی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، آغاز به کار تأسیسات نفتی در لیبی و صادرات بالاتر عراق تلاش سایر اعضای اوپک پلاس برای تبعیت از قرارداد کاهش تولید را خنثی کرده و باعث شده تولید نفت اوپک در ماه اکتبر برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یابد.

براساس گزارش رویترز، 13 عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت به طور متوسط در ماه اکتبر 24.59 میلیون بشکه در روز تولید کردند که 210 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه سپتامبر بود.​

تولید نفت اوپک 210 هزار بشکه در روز افزایش یافت

 افزایش عرضه نفت اوپک و کاهش بیشتر تقاضای نفت به خاطر بالا رفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا بر قیمت آن تاثیر گذاشته است. قیمت نفت 8 درصد در ماه اکتبر پایین آمده و به حدود 37 دلار در هر بشکه رسیده است. به این ترتیب، اوپک و متحدانش تحت فشار قرار دارند تا افزایش تولید برنامه‌ریزی شده خود از ابتدای 2021 را به تعویق بیندازند.

لیبی یکی از اعضای اوپک است که از قرارداد کاهش تولید اوپک ‌پلاس معاف شده است.

 ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه به دنبال کاهش تقاضا در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا 9.7 میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد از عرضه جهانی نفت را از تولید خود کم کرد. این گروه از ماه اوت کاهش تولید خود را به 7.7 میلیون بشکه در روز رساند. سهم اوپک از این کاهش تولید 4.868 میلیون بشکه در روز بود.

 قرار بود از اول ژانویه سال آینده میلادی 2 میلیون بشکه دیگر از کاهش تولید اوپک کم شود ولی عربستان و روسیه موافق ادامه کاهش تولید فعلی هستند.

 کشورهای عضو اوپک در ماه اکتبر 101 درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بوده اند که تغییر چندانی نسبت به ماه سپتامبر نداشته است.

 تولید نفت لیبی پس از پایان محاصره تأسیسات نفتی آن رو به افزایش است. تولید این کشور 250 هزار بشکه در روز در اکتبر بالا رفته که بالاتر از حد انتظار تحلیلگران و مقامات اوپک بوده است.

 افزایش تولید بعدی مربوط به عراق است که صادرات خود از پایانه های جنوبی را بالا برده است. تعهد این کشور به قرارداد کاهش تولید تقریباً 100 درصد بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید