فاز جدید توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه

کدخبر: ۳۷۰۳۵۱
مجری طرح‌های نیروگاهی بخار شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به توافق این شرکت با پیمانکار جدید روسی برای ساخت نیروگاه سیریک هرمزگان، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به زودی با استفاده از وام دولتی فدراسیون روسیه آغاز خواهد شد.
فاز جدید توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، "بهنام خائفی‌نژاد"  افزود: با توجه به معرفی پیمانکار جدید از سوی وزارت انرژی روسیه برای ساخت نیروگاه هزار و ۴۰۰ مگاواتی سیریک استان هرمزگان، مذاکره های قراردادی با این شرکت از ابتدای سال آغاز شد که پس از برگزاری ۹۰ جلسه در نهایت توافق لازم با شرکت روسی انجام و قرارداد به امضای طرفین رسید.

وی ادامه داد: پس از نهایی شدن این قرارداد با حضور نمایندگان کارفرما، مشاور و نمایندگان وزارت انرژی روسیه و ایران، زمین ساختگاه پروژه به مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار در اختیار پیمانکار جدید قرار گرفت.

توافق تازه ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه سیریک

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فاز اول مطالعه تکمیل و شروع فاز دوم مطالعه در دستور کار است، گفت: مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده پس از اخذ تایید نهایی وزارت دارایی روسیه و متعاقب آن گشایش ال سی پروژه، در آینده نزدیک عملیات اجرایی نیروگاه آغاز خواهد شد.

خائفی‌نژاد افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو است که از محل وام اعطایی دولت فدراسیون روسیه به دولت جمهوری اسلامی ایران تامین خواهد شد.

وی افزود: با توافق انجام شده، بخش اجرایی این پروژه به طور کامل توسط پیمانکاران ایرانی انجام خواهد پذیرفت و در بخش تامین تجهیزات نیز از توان سازندگان داخلی استفاده می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید