نماینده مردم تهران:

رشد شبانه قیمت پروازهای داخلی خبر از رانت پشت پرده می‌دهد!

کدخبر: ۳۷۰۳۷۵
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افزایش شبانه قیمت پروازها می‌تواند نشان از توافقات پشت پرده‌ای باشد که خبر از رانت می‌دهند.
رشد شبانه قیمت پروازهای داخلی خبر از رانت پشت پرده می‌دهد!
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت،  اقبال شاکری، در پی نامه وزیر گردشگری به وزیر راه شهرسازی مبنی بر افزایش شبانه قیمت پروازهای داخلی گفت:  در جلسه‌ای که با رییس سازمان هواپیمایی کشور داشتیم با اعلام اینکه شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند مصوبات ستاد مقابله با کرونا در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت منظم اجرایی کنند و با شروع آبان رعایت حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت صندلی‌ها در هواپیما اعمال شده است و این نمی‌تواند دلیلی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما  باشد و کسی حق ندارد به این بهانه اقدام به افزایش هزینه  پروازهای داخلی کند.
 

آزادسازی بلیت هواپیما با کلاس بندی قیمت ها کلید خورد

دو سناریو در افزایش شبانه قیمت پروازهای داخلی 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود:  افزایش بلیت هواپیما در کمیسیون عمران مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که افزایش قیمت اعمال نخواهد شد، دو حالت پیش روی این بی‌نظمی خود نمایی می‌کند. حالت اول سازمان هواپیمایی کشور با تاکید مسئولان چرا اقدام به افزایش قیمت کردند؟ آیا صحبت رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر افزایش نیافتن قیمت‌ها بلیت پروازهای داخلی بی‌ارزش بوده و ایرلاین‌ها بی‌توجه به سخنان رئیس هواپیمایی کشور اقدام به افزایش قیمت‌ها کردند؟! حالت دوم این افزایش شبانه قیمت‌ها می‌تواند نشان از توافقات پشت پرده‌ای باشد که خبر از رانت می‌دهند که از پیش تعیین شده و عملیاتی می‌شود.

شاکری ادامه داد: قرار بر این است طی روزهای آینده در مورد این موضوع در کمیسیون عمران  جلسه‌ای برگز‌‌ار شود و از وزیر راه و شهرسازی دعوت به عمل آید برای پاسخگویی تمام ابعاد ماجرای افزایش شبانه قیمت پروازهای داخلی؛ این افزایش قیمت عواقب سنگینی بر صنعت گردشگری کشور خواهد داشت و مشاغلی که در ارتباط مستقیم با این صنعت هستند آسیب خواهند دید. 

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد:  به بهانه شیوع کرونا هر کس بدون نظارت مجلس و دولت اقدام به افزایش قیمت‌ها کند بدون شک هرج و مرج خارج از کنترل ایجاد می‌شود و رشد بی رویه دیگر اقلام را شاهد خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید