شایعه افزایش شانس ترامپ، به نوسان گیران فرصت خروج داد؟

4 ساعت پرهیجان در بازار ارز+ نمودار

کدخبر: ۳۷۰۶۳۳
اقتصادنیوز: امروز یازدهم آبان 1399 بازار ارز 4 ساعت پرهیجان را تجربه کرد. بین ساعت 11 صبح تا یک ظهر،‌ دلار هزار تومان رشد کرد و پس از استراحتی سه ساعته، حدود 700 تومان دیگر افزایش یافت و در محدوده 28 هزار و 300 تومان قرار گرفت.
 4 ساعت پرهیجان در بازار ارز+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز  صعود قیمت دلار در شرایطی انجام شد که ریزش ابتدای هفته زمینه ساز امیدواری معامله گران برای نزول این ارز به زیر مرز 26 هزار تومان شده بود.

در مورد افزایش روز دوم هفته دو دیدگاه متفاوت وجود داشت. عده ای باور داشتند، انتظارات معامله گران برای برد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بالاتر رفت و این موضوع، زمینه ساز افزایش خریدهای ارزی این گروه شد. بر اساس ادعای این گروه، می توان گفت که صدای برد ترامپ در بازار ارز پیچیده شد. با این حال، افراد دیگری در بازار باور داشتند، رشد قیمت دلار ناشی از جوسازی نوسان گیران بود که با استفاده از اخبار سیاسی سعی کردند، ارزش اسکناس آمریکایی را بالاتر ببرند. به باور گروه دوم؛ هدف بازیگران دلاری از این اقدام، فراهم آوردن زمینه ای برای فروش دلار خود در قیمت های بالاتر بود. در واقع آن ها از نوسان روز یک شنبه به عنوان اهرمی برای خروج از بازار پیش از انتخابات آمریکا بهره بردند.

راه دلار در آخرین روز پیش از انتخابات؟

اگر واقعا معامله گران به دلیل بهبود وضعیت ترامپ در فلوریدا و جورجیا خریدهای ارزی خود را بیشتر کرده باشند، دلار روز دوشنبه حرکت افزایشی خود را ادامه خواهند داد. به بیان ساده تر، اگر صدای ترامپ در بازار دلار شنیده شده باشد، قیمت 28 هزار تومانی نمی تواند انتهای نوسان افزایشی دلار باشد. با این حال، بر اساس دیدگاه گروه دوم، باید در روز دوشنبه در انتظار افزایش فروش های معامله گران و برگشت دلار به سوی قیمت های پایین تر بود. در واقع اگر بازار طبق الگوی نوسانی هفته های اخیر خود حرکت کرده باشد، انتظار می رود که افزایش روز یک شنبه با ریزش دیگری در روز دوشنبه دنبال شود. در 2 هفته اخیر هر بالایی در بازار ارز فرصتی برای فروش بوده است، چرا که بلافاصله قیمت ها در مسیر کاهشی قرار می گرفت.

سکه به اوج بازگشت

روز یک شنبه، سکه نزدیک به یک میلیون تومان یعنی در حدود 7 درصد افزایش قیمت را ثبت کرد. هیچ کدام از بازارها در دومین روز هفته چنین افزایشی را تجربه نکردند. بازار سهام هم امروز روند مثبت روز شنبه را دنبال نکرد و به زیر یک میلیون و 300 هزار واحد بازگشت. شاخص کل بورس امروز حدود 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. طلای 18 عیار هم امروز توانست با بیش از 6 درصد رشد بخشی از ارزش دست رفته روز شنبه را جبران کند.

 

  • بازدهی بازارها11 آبان
  • نوسان طلا ارز 11 آبان
  • نوسان قیمت درهم11 آبان 1399
  • نوسان قیمت دلار11 آبان 1399
  • نوسان قیمت سکه 11 آبان 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید