چه سرنوشتی در انتظار بورس است؟

کدخبر: ۳۷۰۷۳۰
یک تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار سرمایه بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا به سمت تصمیمات عقلانی و تحلیلی بازمی گردد، گفت: به نظر من شاخص سهام تا پایان دولت فعلی تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد صعود خواهد کرد.
چه سرنوشتی در انتظار بورس است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بهزاد صمدی، با تاکید بر اینکه سرنوشت بازار سرمایه فعلا به انتخابات آمریکا گره خورده است، اظهار کرد: به نظر می رسد خریداران فعلا گارد حفاظتی گرفته اند و منتظر نتیجه انتخابات آمریکا هستند زیرا این انتخابات نقش تعیین کننده ای در قیمت دلار خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران در دوره های گذشته توضیح داد: در سال ۲۰۱۶ که ترامپ و کلینتون با یکدیگر رقابت می کردند، کلیت بازار روی انتخاب کلینتون توافق داشتند و بعد از انتخاب ترامپ بازار یک روز منفی شد. همچنین واکنش بازار سرمایه به انتخابات آمریکا این بود که شاخص به مدت سه روز منفی شد.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: به نظر می رسد این دوره نسبت به دوره های قبل تفاوت ویژه ای دارد. در واقع درحال حاضر همه بازار به یک شخص خاص نظر ندارد. شاید کلیت بازار سرمایه علاقه داشته باشد که ترامپ انتخاب شود و و دلار در همین قیمت بماند اما به نظر می رسد عده ای نیز اعتقاد دارند اگر بایدن انتخاب شود، قیمت دلار کاهش می یابد و گره شرکتها باز می شود و در تولید و فروش شرکتها تاثیر خوبی خواهد داشت.

صعود شاخص بورس تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد

صمدی با تاکید بر اینکه در مردادماه پول هوشمندی از بازار سرمایه خارج شد، گفت: باید دید پول هوشمندی که بازار را هدایت می کند علاقه دارد چه کسی برنده انتخابات شود. همچنین باید منتظر ماند و دید سیاست شرکتها با مشخص شدن رئیس جمهور بعدی آمریکا چگونه شکل می گیرد. ممکن است انتخاب ترامپ باعث شود دلار در محدوده ۳۰ هزار تومان بماند، درحالی که انتخاب بایدن باعث کاهش نرخ دلار تا ۱۷ هزار تومان خواهد شد.

تحلیل در بازار کنار گذاشته شده است

وی با تاکید بر اینکه تحلیل در بازار سرمایه کنار گذاشته شده است، اظهار کرد: در این روزها  کلیت بازار کاری به شرکتها، قیمت بورس کالا، رشد محصولات پایه پتروشیمی و امثال آن ندارد. به طور کلی و فارغ از انتخابات آمریکا، به نظر من شاخص سهام تا پایان دولت دوازدهم تا یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد صعود خواهد کرد. همچنین کف بازار نیز محدوده یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد خواهد بود. در هر صورت بازار هفته آینده به سمت تحلیل های منطقی باز می گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید