اظهارات یک مقام عالی وزارت صمت درباره تغییر قیمت کالاها در بازار

کدخبر: ۳۷۱۰۶۴
مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، عرضه کالا در سطح بازار، افزایش می یابد و قیمت‌ها متعادل می‌شود.
اظهارات یک مقام عالی وزارت صمت درباره تغییر قیمت کالاها در بازار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، صدیف بیک زاده در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: میلیون‌ها تن کالا‌های موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

مدیرکل دفتر بازرگانی وزارت صمت ادامه داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالا‌ها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالا‌ها می‌شود.

 

افزایش عرضه کالا در سطح بازار، به زودی

بیک زاده افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر امروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالا‌هایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

بیک زاده افزود: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، ان شاء الله شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید