پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

کدخبر: ۳۷۲۰۳۹
اقتصادنیوز: همه کارشناسانی که در نظرخواهی درباره بورس تهران شرکت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌کنند که روند شاخص بورس پایتخت امروز هم مثبت نخواهد بود.
پیش‌بینی 6 تحلیل‌گر از وضعیت امروز بورس تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز دیروز 18 آبان ماه99 معاملات همچنان کم رمق ادامه پیدا کرد و نشانه از بهبود بازار مشاهده نشد مثبتی مشاهده نشد. بسیاری از تحلیل‌گران با اشاره به اصلاح قیمتی چند ماه اخیر تاکید دارند به لحاظ بنیادی سهام موجود در بازار ارزنده است، با این حال برای بازگشت معامله‌گران به بورس و خروج از لاک محافظه‌کاری بازار سهام محتاج یک شوک مثبت است و تا آن زمان بعید به نظر می‌رسد که شاهد تغییر چندانی در بازار باشیم.

برخی از تحلیل‌گران هم یکی از عوامل سردی بازار را در سیاست‌های دولت جست‌وجو می‌کنند. آنها تاکید می‌کنند: با توجه به اتفاقات ماه های گذشته و از آنجاییکه هم  دولت و هم سازمان بورس نسبت به ریزش بازار بی تفاوت هستند، نمی‌توان پیش‌بینی مثبتی در این زمینه داشت.

آنان همچنین تصریح می‌کنند بازار تا زمان تخلیه کامل هیجانات و ثبات نرخ ارز نزولی خواهد بود.

با این توضیحات به احتمال زیاد امروز نیز شاهد روند نزولی شاخص خواهیم بود. با توجه به اینکه با نرخ های دلار فعلی و حتی پایین تر بسیاری از سهام شرکت‌های بزرگ‌تر در محدوده نسبت قیمت به درآمد ۵ تا ۷ واحدی معامله شده و عدم جذابیت سرمایه گذاری در بازار های رقیب به نظر هیجان کوتاه مدتی ایجاد شده در بازار امروز یا فردا می تواند فروکش کرده و با افزایش نسبی تقاضا در نیمه دوم بازار رو به رو خواهیم بود. هم چنین در گروه های کوچک و ریالی شامل گروه دارویی،لاستیک،محصولات غذایی و قندی و خدمات رایانه ای شاهد افزایش تقاضا در بازار خواهیم بود.

به هرصورت به نظر می‌رسد تا چند روز آینده با تثبیت قیمت دلار و کاهش هیجانات، بازار سرمایه روند بورس تهران متعادل شود. با توجه به انتخاب جو بایدن به ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده و کاهش قیمت دلار، بازار از ترس ریزش بیشتر دلار، وارد فاز اصلاح شد. توجه به صنایع ریالی از جمله شوینده، سیمان، لاستیک و بانک بیشتر از قبل خواهد شد. صنایع دلاری که پی به ای های مناسبی دارند هم موردتوجه قرار خواهند گرفت. احتمالا فردا در نیمه دوم تقاضا برای گروه بانک، خودرو، شوینده، لاستیک و دارو بیشتر شود. البته برای برگشت بازار نیاز به حجم معاملات بیشتری نسبت روز گذشته خواهد بود.

پیش بینی بورس 19 آبان 99

 

 

پیش بینی بورس 19 آبان 99

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید