نتیجه تست بیشتر = شناسایی مبتلای بیشتر

شناسایی مبتلایان مخفی کرونا در ایران

کدخبر: ۳۷۲۳۹۸
هرچقدر میزان تست های روزانه کرونا افزایش پیدا می کند تعداد مبتلایان روزانه هم بالاتر می رود این نشان می دهد افراد زیادی مبتلا هستند که با افزایش تست ها قابل شناسایی می شوند.
شناسایی مبتلایان مخفی کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، آمار مبتلایان در 20 آبان ماه برای دومین بار متوالی از مرز 10 هزار نفر گذشت. فوتی های کرونایی نیز در روز جاری رقمی فراتر از 450 نفر را به ثبت رساند.

مهمترین ویژگی تلخ آمارهای کرونایی در روزهای اخیر آن است که دیگر این رقم ها رکوردهای کرونایی به حساب نمی آیند. در کنار این آمار ها اما تستی های روزانه کرونایی در امروز یک رکورد دیگر رابه ثبت رساندند .

جهش مبتلایان و فوتی های کرونا

از ابتدای پاییز با اوج گیری مجدد کرونا میزان ابتلا و فوتی های کرونایی با تغییرات بسیاری مواجه شد. آمار ها نشان از جهش مبتلایان کرونایی و فوتی ها بر اثر این بیماری بوده است.

در همین خصوص میزان ابتلای روزانه در روز جاری به 10 هزار و 339 نفر رسید که این دومین روزیست که میزان مبتلایان روزانه به بالاتر از این رقم می رسد. براساس این آمار میزان بستری های روزانه اکنون بالاتر از 3 هزار نفر بوده است. فوتی های کرونایی نیز برای نهمین روز متوالی بالاتر از 400 نفر به ثبت رسیده اند که آماری تلخ به حساب می آید.

تست ها رکورد زدند

میزان تستی های کرونایی در روز جاری رقمی قابل توجه داشت. مشاهده آمار کرونایی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نشان می‌دهد که آمار تاکنون به این حد نبوده است و این رقم رکوردی در این زمینه محسوب می شود. بر همین اساس میزان آزمایش‌های کرونایی در روز جاری به فراتر از 39 هزار مورد رسید.

مقایسه نسبت ابتلا به تستی ها نیز حکایت از آن دارد که در روز جاری نزدیک به 25 درصد تست‌ها با پاسخ مثبت مواجه شده‌اند که آماری نگران کننده از شیوع کرونا به حساب می آید.

آمار بیماران وخیم، وخیم تر می شود

بخش دیگری از آمار که هر روز وضعیتی خطرناکتر پیدا می کند در شاخه بیماران بدحال کرونایی است. در این زمینه از روز 12 مهر تا کنون هر روز میزان بیماران بدخیم کرونایی با افزایش رو به رو بوده اند. به عبارت دیگر بیش از یک ماه است که آمار روزانه بیماران کرونایی هر روز رکورد جدیدی را به ثبت می رساند.

در همین راستا میزان بیماران بدحال کرونایی در روز جاری 8 هزار و 584 نفر به ثبت رسید. 

کرونا در استان‌های ایران

در آمار کرونا به تفکیک استانهای کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

شنیده ها حاکی از آن است که غرب ایران در وضعیت بسیار خطرناکی در این بیماری به سر می برد. در همین خصوص وضعیت برخی شهرهای استان ایلام سیاه گزارش شده است که از این حیث در شرایط فوق خطرناکی به سر می برند.

  • کرونا 20 آبان
  • کرونا 20 آبان
  • کرونا 20 آبان
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید