سکه در برابر فشارهای کاهشی تا حدی مقاومت کرد

زمانی برای تعادل در بازار ارز + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۷۲۶۳۹
اقتصادنیوز: امروز 21 آبان 1399، خبری از نوسان های سنگین در بازار ارز و سکه نبود. دلار در کانال 27 هزار تومانی تمام نوسانات خود را انجام داد و سکه امامی هم هر چند کشش خاصی برای افزایش قیمت نداشت، توانست در برابر خروج از کانال 13 میلیون تومانی هم مقاومت نشان دهد.
زمانی برای تعادل در بازار ارز + جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در یکی از کم رمق ترین روزهای بازار، سکه بازدهی منفی را تجربه کرد و کمتر از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. دلار بازدهی صفر را تجربه کرد و دقیقا روی همان عددی به کار خود خاتمه داد که ساعت 6 بعدازظهر روز سه شنبه روی آن قرار داشت، یعنی نقطه 27هزار و 550 تومانی.

یکی از عوامل مهمی که زمینه ساز کاهش شدت نوسانات اسکناس آمریکایی شد، نزدیک کردن قیمت صرافی های بانکی به بازار آزاد بود. امروز صرافی ملی قیمت فروش دلار خود را 27 هزار تومان تعیین کرد که فاصله زیادی با نرخ بازار نداشت. کم کردن فواصل قیمتی، اجازه آربیتراژ را از نوسان گیران می گیرد و موجب می شود که بازار به سمت تعادل حرکت کند. با این حال، این تعادل باید چند روز ادامه پیدا کند تا اطمینان معامله گران به بازار بازگردد.

با وجود اینکه امروز دلار عمدتا در دامنه محدود 27 هزار و 300 تا 27 هزار و 600 تومانی نوسان کرد، عده ای از فعالان اعتقاد داشتند که راه افزایش یا کاهش شدید قیمت بسته نشده است. از نگاه آن ها هر گونه خبری می تواند جو آرام بازار را برهم بزند.

افزایشی ها اعتقاد داشتند با انتشار اسناد ترامپ در مورد تقلب در انتخابات، فضای روانی کافی در بازار داخلی ایجاد خواهد شد که قیمت دلار یکبار دیگر به بالای 28 هزار تومان برود. این در حالی است که گروه دیگری باور دارند، بازارساز به دنبال این است که در ابتدا ثبات و تعادل را به بازار بازگرداند و پس از آن به صورت آرام و پله پله، دلار را به سوی نرخ های پایین تر بازگرداند. اگر دیدگاه گروه دوم درست باشد، در روزهای آتی نباید شاهد نوسان خاصی باشیم و قیمت در همین کانال 27 هزار تومانی نوسان کند. البته تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت دلار بالای مرز 26 هزارتومانی قرار  دارد، شانس صعود آن بیشتر از کاهش قیمت است. از نگاه آن ها، شکست مرز 26 هزار تومانی می تواند زمینه ریزش بیشتر قیمت حتی تا کانال 23 هزار تومان را هم فراهم کند.

آنچه مسلم است بازار در روزها و ماه های آتی با خبرهای سیاسی زیادی رو به رو است و هر کدام از این خبرها می توانند جهت قیمت ها تغییر دهند. در چنین شرایطی، احتیاط در خرید و فروش می تواند تا حدی مانع از ضررهای سنگین در بازار شود، هر چه که شانس سودهای زیاد را هم از بازیگران دریغ می کند. با این حال، بیشتر معامله گران با تجربه بازار اعتقاد دارند که در شرایط حساس، باید حد ضرر و سود را رعایت کرد.

  • بازده 21 آبان 1399
  • روند بهای سکه و ارز 21 آبان 1399
  • بهای سکه 21 آبان 1399
  • بهای درهم 1399
  • روند بهای دلار 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید