توضیح دوباره وزیر راه درباره مسافر کشی هوایی درکشور

کدخبر: ۳۷۳۳۲۷
اقتصادنیوز :‌وزیر راه وشهرسازی گفت: به اندازه هواپیمای مسافری، هواپیمای شخصی داریم و شرکت‌های دانش بنیان داخلی این هواپیماها را می‌سازند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت ایمنی راه‌ها با بیان اینکه امسال نقشه راه ایمنی راه‌های کشور تصویب شد و در این نقشه تمامی سازمان‌های مسئول در حمل و نقل و ایمنی حضور دارند، گفت: پشتیبانی از این نقشه ایمنی راه تکلیف تمامی دستگاه‌های مسئول است و برنامه‌های اجرایی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی توضیح داد: ما همواره شاهد ارتقای روزمره ایمنی و حمل و نقل هستیم و این موضوع در بخش درون شهری و برون شهری هم اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط دنیا جنرال اویشین (هوانوردی عمومی) خصوصی است، گفت: در حال حاضر در کشور ما در فرودگاه لار سرمایه‌گذار آمده و سرمایه‌گذاری کرده است و پروازهای برد کوتاه و ایرتاکسی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ما شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی زیادی داریم که هواپیماهای دو نفره و چهار نفره می‌سازند و کسانی هم هستند که این هواپیماها را در اختیار دارند، شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس ضوابطی این هواپیماها را طراحی و تولید کردند. ما هم برای گسترش آن منعی نداریم و تا جایی که سازمان هواپیمایی کشوری اجازه می‌دهد و تزاحمی با پروازهای دیگر نداشته باشیم مشکلی درباره ایرتاکسی و هوانوردی عمومی نداریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این هواپیماها دو تا ۶ نفره (غیر از خلبان و کمک خلبان) و یا کمی بیشتر است که می‌توانند مسافر سوار کنند و فعالیت داشته باشند.

وی افزود: تعداد این هواپیماها اگر از تعداد هواپیماهای مسافری فعال در کشور بیشتر نباشد، کمتر نیست و در حال حاضر هم در حال استفاده است.

اسلامی بیان کرد: لازم بود این‌ها در کانون‌هایی مستقر شوند و فرصت کار پیش آید، مالکان آنها هم عمدتاً خصوصی هستند و متقاضیان می‌توانند در همان شهرستان در مسیر لار شیراز از این ناوگان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در فرودگاه خرم‌آباد و در فرودگاه رامسر هم این ظرفیت وجود دارد.

اسلامی تأکید کرد: جنرال اویشین در دنیا اغلب شخصی است و حتی هواپیماهایی هم استفاده می‌شود که امکان نشست و برخاست روی چمن را هم دارند.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته شده است ممکن است در ایرتاکسی از نیروهای امنیت پرواز استفاده نشود، گفت: نه این طور نیست و طبق ضوابط همه موارد اجرا می‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید