تعداد فوتی های روزانه کرونا همچنان بالاتر از مرز 450 نفر؛

سونامی ابتلا به کرونا در ایران

کدخبر: ۳۷۳۳۲۸
وزارت بهداشت و درمان در روز جاری خبر از رشد 12 درصدی تعداد مبتلایان روزانه را داد و از مرز 12 هزار نفر عبور کرد.
سونامی ابتلا به کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، تعداد مبتلایان روزانه کرونا در 25 آبان ماه رکوردی جدید را به ثبت رساند. این رقم در روز جاری گامی بلند برداشت و مرز 12 هزار نفر مبتلا را رد کرد. آمار فوتی های روزانه نیز هنوز بالاتر از مرز 450 نفر در روز گزارش می شود. این ارقام در کنار سایر آمار های امروز، خطر کرونا درایران را جدی‌تر توصیف می کنند.

رکوردهای ادامه دار کرونا در آبان ماه

رکوردهای آبان ماه یکی پس از دیگری رکوردهای مهرماه را می شکنند، این آمارها نشان از شیوع گسترده تر این بیماری در ایران و بالاتر رفتن میزان مرگ و میر دارند. 

مبتلا

3 برابر شدن تعداد مبتلایان به کرونا

براساس آماری که امروز منتشر شد، مبتلایان روزانه کرونا در ایران، فراتر از 12 هزار نفر رفته است. این در حالی است که این مرز از ابتلای روزانه تاکنون در ایران رقم نخورده بود. در شرایطی که روز قبل 11 هزار و 200نفر به این بیماری مبتلا شده بودند امروز این میزان با 12 درصد رشد روزانه در ایران به 12 هزار و 543 نفر رسید.

در تحلیل شدت گرفتن تعداد مبتلایان به این بیماری در روز جاری می توان تحلیلی آماری تر و کلان تر هم ارائه کرد،  چهه آنکه مبتلایان در 24 مهر ماه 4 هزار و 616 نفر ثبت شده بود، اما آمار امروز نشان می دهد این حد از ابتلا نسبت به یک ماه پیش خود 171.7 درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر شیوع کرونا در امروز نسبت به یک ماه پیش خود تقریبا سه برابر شده است.

فوتی

حد بالای فوتی ها در 15 روز

در آمار ارائه شده از تعداد مرگ و میرهای امروز، عدد 459 ثبت شده است، هرچند این عدد رکورد محسوب نمی شود و روزهای گذشته این عدد رد شده بود اما تا رکورد فوتی های کرونایی تنها 3 نفر فاصله دارد.

در مقایسه آمار فوتی های آبان ماه مشاهده می شود که میزان جانباختگان کرونایی در ماه جاری تاکنون 15 روز است که بالاتر از حد 400 نفر به ثبت رسیده است. این حد از فوتی های روزانه در ایران بی سابقه بوده است.

در کنار حد بالای فوتی های روزانه در ماه جاری شمار بیماران وخیم نیز از اواسط مهر ماه هر روز حد بالایی را به ثبت می رساند. در همین خصوص امروز نیز بالاترین حد بیماران وخیم به 5 هزار و 666 نفر رسید.

این حجم از شیوع کرونا و حد مرگ و میر کرونایی در ایران نیازمند رعایت و کنترل بیشتری است. در صورتی که به این احتمالات توجهی نشود می تواند در آینده خطرات جدی تری را به ثبت برساند.

بدحال

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید