این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند

کدخبر: ۳۷۳۳۶۴
اقتصادنیوز :‌اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین تحلیل خود به بررسی سهم مالیات به تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی پرداخته و جدیدترین رده‌بندی آنها را منتشر کرده است.
این کشورهای اروپایی بیشترین مالیات را میگیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، این آمار وضعیت کشورها با مشارکت تامین اجتماعی و بدون آن بررسی کرده است و طبق برآوردهای صورت گرفته در صورتی که مشارکت تامین اجتماعی نیز در عدد نهایی لحاظ شود سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی در فرانسه بیش از تمام کشورهای اروپایی بوده است و این عدد به ۴۷.۴ درصد رسیده است. پس از فرانسه دانمارک با حدود ۴۷ درصد و بلژیک با حدود ۴۶ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

براساس این برآوردها سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی سوئد ۴۳ درصد، اتریش ۴۳ درصد، ایتالیا ۴۲.۶ درصد، فنلاند ۴۲.۳ درصد، یونان ۴۲ درصد و آلمان بیش از ۴۱ درصد بوده است.

در گزارش جدید همچنین این شاخص در منطقه اقتصادی یورو ۴۱.۶ و در اتحادیه اروپا با حضور ۲۸ کشور، ۴۰.۲ درصد ارزیابی شده است.

 براساس این گزارش ها کمترین سهم از مالیات در میان کشورها اروپایی به ایرلند با حدود ۲۲ درصد اختصاص دارد و پس از آن رومانی، سوییس، بلغارستان، لیتوانی، لتونی، مالتا و استونی قرار گرفته‌اند. انگلستان نیز با حدود ۳۵ درصد در این شاخص تحلیل شده هرچند دیگر عضو اتحادیه اروپا به حساب نمی آید.

بررسی سهم مالیات از درآمد ناخالص ملی، با حذف تامین اجتماعی نشان دهنده وضعیت واقعی مالیات ستانی در کشورهای اروپایی است. در این صورت دانمارک با ثبت عدد بیش از ۴۶ درصد، عملا نیمی از درآمد سالانه دولتی خود را از طریق مالیات به دست می‌آورد و پس از آن سوئد با حدود ۴۰ درصد قرار دارد. سه کشور فرانسه، بلژیک و فنلاند نیز عدد بیش از ۳۰ درصد را ثبت کرده‌اند.

در انتهای جدول نیز رومانی با تنها ۱۵ درصد، ایرلند با ۱۸ درصد و لیتوانی و سوییس با ۲۰ درصد قرار گرفته‌اند. میانگین این عدد نیز در منطقه یورو ۲۶.۵ و در اتحادیه اروپا ۲۶.۹ درصد بوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید