پایداری سکه در سد مقاومتی/آخرین نرخ‌ها

کدخبر: ۳۷۳۶۱۱
هر چند انتظار می‌رفت قیمت سکه تمام بهار آزادی امروز بالاخره سد مقاومتی ۱۲ میلیون تومان را کنار بزند و وارد کانال یازده میلیون تومان شود اما افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی مانع از تحقق این پیش‌بینی شد.
پایداری سکه در سد مقاومتی/آخرین نرخ‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد مهمترین دلیل رشد قیمت طلا افزایش قابل توجه شمار مبتلایان به ویروس کرونا از یک سو و عقب‌نشینی دلار اتفاق افتاد.

قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش سه دلار و ۲۷ سنتی به ۱۸۹۲ دلار و ۸۶ سنت رسید .

شاخص دلار نیز به پایینترین حد در یک هفته اخیر نزول کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا روز یکشنبه از مرز ۱۱ میلیون نفر عبور کرد و مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب خواستار اقدامات فوری برای پرداختن به این بحران شدند.

طلا که همواره پناهگاهی در برابر تورم بالا بوده است، از اقدامات محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان سود برده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است. قیمت طلا هفته گذشته پس از اعلام نتایج مثبت واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر ۳.۳ درصد سقوط قیمت داشت.

این اتفاقات سبب شد با وجود ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومان، قیمت سکه تمام بهتر آزادی برابر با ۱۲ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان باشد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19،قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 800 هزار تومان بود که نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 169 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 650 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 600 هزار تومان و دو میلیون و 550 هزار تومان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید