معامله‌گران دلار در فاز تردید قرار دارند

حمله ناکام به بازار ارز و سکه + نمودار وجدول

کدخبر: ۳۷۳۸۲۸
امروز سه شنبه27 آبان 1399 با حمله معامله‌گران سکه و دلار شروع شد؛ هر دو گروه قیمت ها را کمی بالا آوردند تا این پیام را به بازار بدهند که دوران کم نوسانی به اتمام رسیده است و افراد را تحریک به خرید کنند.
حمله ناکام به بازار ارز و سکه + نمودار وجدول

به گزارش اقتصادنیوز با این حال، کمتر از یک ساعت زمان لازم بود تا طرح آن ها شکست بخورد. سکه که در ابتدای روز به سوی 12 میلیون و 400 هزار تومان حرکت کرده بود، ساعت 12 حتی حمایت 12 میلیون و 200 هزار تومان را از دست داد دلار هم که در ابتدای روز به سمت 26 هزار و 400 تومان خیز برداشته بود، ساعت 12، در محدوده 26 هزار و 200 تومان قرار گرفت.

حفظ نقاط حمایتی

از ساعت 12 به بعد دیگر خبری از بازیگران افزایشی نبود و معامله گران ارز و سکه بیشتر به دنبال حفظ نقاط حمایتی مهم بودند. معامله گران ارزی به شدت سعی می‌کردند که قیمت دلار را در کانال 26 هزار تومان نگه دارند و سکه‌بازان با قدرت سعی در حفاظت مرز 12 میلیونی داشتند. سکه امروز در نزدیکی مرز 12 میلیونی به کار خود پایان داد و دلار هم بالای 26 هزار و 200 تومان به کار خود پایان داد. با این حال، فشار کاهشی تا زمانی که دلار نتواند از مقاومت کوتاه 26 هزار و 500 عبور کند، در بازار وجود خواهد داشت. در بازار سکه هم نقطه مقاومتی اول،  12 میلیون و 400 هزار تومان است.

کانال مورد علاقه بازارساز

در بازار متشکل ارزی، در روز سه شنبه در همان کانال 25 هزار تومانی باقی ماند. به نظر می رسد کانال مورد تمایل بازارساز هم در شرایط کنونی 25 هزار تومان است، چرا که صرافی‌های بانکی نیز در همین کانال اقدام به فروش می‌کردند. با این‌حال، معامله گران ارزی تلاش می کنند که مرز 26 هزار تومانی را حفظ کنند، چرا که خصوصا تحلیل‌گران فنی باور دارند، شکست مرز یاد شده، سیگنالی از افت بزرگ این ارز به سوی کانال 23 هزار تومانی را می دهد.

موقعیت ذهنی معامله گران دلار 

نوسانات کم دامنه دلار  در روزهای اخیر موجب شده است که معامله گران بیشتر از گذشته در فاز تردید قرار بگیرند. آن ها از یک سو از افت احتمالی بیشتر قیمت ها هراسان هستند واز سوی دیگر، هم چنان امیدوارند بازار یک بار دیگر نرخ های بالاتر را تجربه کند. موقعیت ذهنی دوگانه اجازه نمی دهد که تصمیم مشخصی برای خرید و فروش خود بگیرند. به نظر می رسد آن ها به دنبال عبور دلار از یک حمایت یا مقاومت خاص باشند و پس از آن با توجه به این اتفاق، موقعیت خود را تنظیم کنند. با این حال، شرایط معاملاتی بازار نشان می دهد که معامله گران به دنبال خریدهای بلندمدت نیستند و بیشتر قصد دارند با توجه به اتفاقات بازار از تغییرات احتمالی قیمت، نوسان گیری کنند. درصورتی که بازارساز بتواند دامنه تغییرات قیمت را محدود می کنند، این گروه هم از بازار خارج می شوند.

  • بازدهی بازارها 27 آبان 99
  • حدول روند بهای سکه وارز 27 آبان 1399
  • نمودار  روند بهای سکه27 آبان 1399
  • نمودار  روند بهای درهم 27 آبان 1399
  • نمودار  روند بهای دلار27 آبان 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید