پرداخت وام بافت فرسوده الکترونیکی شد

کدخبر: ۳۷۳۹۸۹
با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، درخواست، تشکیل پرونده تا اخذ تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده به صورت الکترونیکی انجام می شود.
پرداخت وام بافت فرسوده الکترونیکی شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت های ناکارآمد شهری می توانند از این پس به صورت آنلاین به سامانه درخواست تسهیلات بانک مسکن متصل شوند.

این خبر را عباس شفیعی - عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران - اعلام و تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هدف کاهش مراجعه متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت های ناکارآمد شهری به ادارات و بانک ها، با همکاری بانک مسکن، سامانه ثبت نام تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت آنلاین با سامانه درخواست تسهیلات بانک متصل شد.

شفیعی گفت: از این پس متقاضیان تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده می توانند پس از ثبت نام در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران و اخذ کد رهگیری به سامانه تسهیلات بانک مسکن مراجعه کرده و با ثبت کد رهگیری خود مراحل تشکیل پرونده تا اخذ تسهیلات را بصورت الکترونیکی دنبال کنند.

جزئیات وام ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی در بافت فرسوده

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین تغییرات در سال ۱۳۹۹ به انبوه‌سازانی که در سطح کلانشهر تهران با استفاده از فناوری‌های نوین مبادرت به ساخت و ساز کنند، تسهیلات نوسازی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان به‌صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد (قرارداد عاملیت) ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد (بدون سپرده) و ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶ درصد (خرید اوراق) توسط بانک عامل(بانک مسکن) پرداخت می‌شود. همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات نوسازی به روش خودمالکی در بافت ناکارآمد شهر تهران به متقاضیان پرداخت می‌شود.

این تسهیلات به‌صورت ۵۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد (قرارداد عاملیت) ۳۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۶درصد (خرید اوراق) و ۲۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۱۸ درصد(بدون سپرده) اختصاص یافته است. دیگر انبوه‌سازان در کلان شهرها، مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها به ترتیب ۲۳۰، ۲۲۰ و ۱۸۰  میلیون تومان برای هر واحد در حال ساخت تسهیلات دریافت می‌کنند.

متقاضیان خود مالکی نیز در کلان شهر ها، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی و در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومانی بهره خواهند برد. باز پرداخت در یک دوره ۱۰ ساله (سه سال دوره مشارکت مدنی  و هفت سال دوره فروش اقساطی) خواهد بود که قابل انتقال در زمان فروش به اشخاص است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید