سکه امامی به 3 درصدی قیمت واقعی رسید

ترک عمیق در حباب سکه

کدخبر: ۳۷۴۸۶۰
بازار سکه در روز گذشته بالاخره وارد کانال 11 میلیون تومان شد تا سیگنال دیگری از رهایی قیمت از بند حباب صادر شود.
ترک عمیق در حباب سکه

به گزارش اقصادنیوز، با توجه به اینکه بازار ارز، سنگرها را یکی پس از دیگری رها می کند، بازار سکه نیز به دنبال آن در حال حرکت است. سکه پس از سروشاخ با کانال 12 میلیونی، از روز گذشته وارد کانال 11 میلیون تومانی شده است. این ورود سبب شده تا حباب سکه نیز در معرض متلاشی شدن قرار گیرد.

سکه حباب (2)

نکته ای که همچنان در بازار سکه مشهود است، حباب بالاتر در قطع های کوچک است، به نظر هنوز خریداران قطع های کوچک فضای جدید بازار را باور نکرده اند و بر این باورند که قیمت ها به وضعیت قبلی باز خواهد گشت.

ضمن اینکه خریداران قطع های کوچک، احتمالا از بین دهک های میانی جامعه بوده و آنها چندان اهل خرید و فروش نیز نیستند. احتمال دارد که صرفا با خروج اندک پس انداز از بانک ها، اقدام به خرید قطع های کوچک سکه، همچون سکه یک گرمی کرده باشند تا از گزند تورم در امان بمانند.

قیمت سکه یک گرمی در اتحادیه طلا و جواهر، حدود 2 میلیون و 100 هزار تومان است. در حالیکه، تقریبا 700 هزار تومان از قیمت ذاتی فاصله گرفته است. سکه یک گرمی با دلاری بیش از 30 هزار تومان تنظیم شده است. البته این به معنای قیمت‌خوانی سکه یک گرمی از آینده قیمت دلار نیست. بلکه صرفا عقب ماندگی از قطع بزرگتر، یعنی سکه امامی را نشان می دهد. چرا که سکه امامی در مسیر کاهشی قرار گرفته و فاصله اش از قیمت ذاتی به حدود 3 درصد رسیده است.

اما آیا این به معنی آن است که قیمت سکه یک گرمی نیز به سمت واقعی شدن حرکت خواهد کرد؟ باید توجه کرد که با توجه به سطح قیمتی سکه یک گرمی، طبعا همواره تقاضای بیشتری نسبت به سکه امامی یا بهار آزادی دارد. در نتیجه همواره بخشی از حباب می تواند در سکه با قطع کوچکتر توجیه داشته باشد، اما احتمالا فاصله 70 درصدی از قیمت ذاتی، نمی تواند پایدار بماند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید