کاهش حباب قیمت مسکن

کدخبر: ۳۷۵۸۴۹
رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش تدریجی حباب قیمت مسکن، گفت: افزایش قیمت مسکن ارتباطی به افزایش قیمت مصالح ساختمانی ندارد.
کاهش حباب قیمت مسکن

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی اظهار کرد: طی چند سال اخیر قیمت مسکن به صورت هیجانی افزایش چشمگیری پیدا کرد که بخشی از این روند افزایشی، تحت تأثیر فضا و جو روانی حاکم بر جامعه بود، یعنی آنکه بخشی از گرانی مسکن به خاطر مسائل مرتبط با بازار مانند گرانی مصالح ساختمانی نبوده است.

وی با اشاره به کاهش تدریجی حباب قیمت در بازار مسکن افزود: حجم معاملات مسکن کاهش چشمگیری داشته است. به نظر می رسد خریداران و فروشندگان منتظرند تا ببیند شرایط بازار مسکن به چه سمتی رفته و دولت و مجلس چه اقداماتی برای بهبود وضعیت انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور با کمبود مسکن مواجه است، افزود: به طور حتم کمبود مسکن و بر هم خوردن نظام عرضه و تقاضا تأثیر مستقیمی در افزایش قیمت ها داشته و خواهد داشت، بازار همواره درگیر تلاطم و کاهش یا افزایش قیمت ها بوده و این مسئله در یک بازار اقتصادی، امری طبیعی است، اما باید توجه داشت که چرا مسکن در چند سال اخیر به این میزان گران شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا تا زمانی که عرضه مسکن به میزان تقاضا و درخواست خریداران واقعی در بازار وجود نداشته باشد، ما باید در هر دوره ای شاهد  افزایش قیمت ها باشیم، بنابراین  اگر دولت در ماه های آتی و سال پیش روی اقدام اساسی برای تولید مسکن نکند، به طورحتم باید منتظر افزایش دوباره قیمت ها باشیم.

رضایی یادآور شد: در تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن تمام الزامات برای تولید انبوه مسکن را پیش بینی کرده که قطعا با اجرای آن بخش اعظمی از کمبود مسکن در بازار رفع خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید