دهک های مختلف چقدر بنزین مصرف کردند

کدخبر: ۳۷۵۹۱۴
اقتصادنیوز :‌براساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس، با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.
دهک های مختلف چقدر بنزین مصرف کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین  و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.

براساس گزارش جدید بازوی کارشناسی مجلس درباره آثار و تبعات مختلف افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98، براساس داده‌های هزینه -درآمد خانوار در سال 1397 ، متوسط مصرف بنزین در خانوارهای دهک‌های مختلف درآمدی با یکدیگر متفاوت است.

افزایش میزان مصرف بنزین با بالاتر رفتن دهک درآمدی به‌معنای افزایش یارانه دریافتی دهک‌های بالاتر از مصرف بیشتر بنزین (در شرایط پرداختی یارانه قیمتی به بنزین) است.

SGTJTSCKJVxk

  دهک‌بندی استفاده شده در این بخش از گزارش این مرکز پژوهشی، دهک بندی حقیقی است به طوریکه در این نوع دهک‌بندی هزینه‌های افراد ابتدا بر اساس یک معیار استاندارد، حقیقی سازی می‌شود تا براساس آن، هزینه‌ها در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به یک استاندارد مشخص زندگی با یکدیگر قابل مقایسه باشد.

این در حالی است که در شیوه دهک بندی مرسوم، افراد ساکن در مناطق گرانتر که دستیابی به

یک استاندارد مشخصی از زندگی پرهزینه‌تر است، در دهک‌های بالاتر قرار می‌گیرند. بنابراین در شیوه دهک بندی حقیقی، ممکن است افراد با بازه درآمدی (هزینه‌ای) متفاوت، به علت قرار گرفتن در مناطق جغرافیایی متفاوت با قیمت‌های مختلف، در یک دهک قرار بگیرند. این شیوه از دهک‌بندی، کاربرد مناسبتری به لحاظ مطالعات رفاهی دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید