شاسی بلند «لیفان X70» شرکت کرمان‌ موتور در آستانه ورود به بازار + تصاویر و قیمت

کدخبر: ۳۷۶۳۱۰
لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم‌رده، تاحدودی کامل‌تر و پیشرفته‌تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل‌های وارداتی وجود نداشت. همچنین استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم‌کن داخلی برای صندلی‌های جلو، امکانات جالب‌توجه در کراس‌اوور لیفان هستند.
شاسی بلند «لیفان X70» شرکت کرمان‌ موتور در آستانه ورود به بازار + تصاویر و قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای خودرو، با گذشت سه‌سال از شروع دور جدید تحریم‌ها و کاهش تنوع خودروهای خارجی در بازار ایران، لیفان X70 به سبد محصولات خودروسازان بم اضافه خواهد شد. نوسانات نرخ دلار؛ خرید خودروهای اروپایی، ژاپنی و حتی کره‌ای را برای اکثر مردم کشور به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است. 

عجیب‌تر آن‌که از یک‌سو با وجود مالیات و عوارض سنگین،  قیمت مدل‌های خارجی به 2 تا 2.5 برابر ارزش واقعی می‌رسد و ازسوی‌دیگر طی سه‌سال گذشته واردات انواع وسایل نقلیه نیز ممنوع بوده است. با این شرایط، کراس‌اوورهای صفرکیلومتر اندکی با قیمت کمتر از یک‌میلیارد تومان در بازار حضور دارند که البته عمدتا محصولات چینی مونتاژ ایران هستند.

حدود یک‌دهه از واردات و مونتاژ خودروهای رقیب در این کلاس در بازار ایران می‌گذرد و این بخش از بازارهمچنان پرتقاضا است. 

لیفان X70 احتمالا با توان و قدرت مناسب و امکانات زیاد، می‌تواند رقیب سرسختی برای سایر خودروهای موجود در این کلاس باشد. لیفان X70 در بازار کشور هم اکنون رقبای سرسختی مثل جک اس ۵ ، هاوال اچ ۲ ،هایما اس ۷ ، چری تیگو ۵ ، ام وی ام ایکس ۵۵ و همچنین کراس اوورهایی مثل بیسو T3 و SWM را دارد که در صورت محبوبیت بین خریداران مطمئنا توان رقابت با این رقبا را خواهد داشت .

طراحی ظاهری

لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری زیادی با ام‌وی‌ام X33 دارد. از نظر ابعاد، لیفان X70 با طول ۴,۳۹۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۲۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۷۱۵ میلی‌متر، تفاوت چندانی با رقیب با سابقه خود یعنی ام‌وی‌ام X33 ندارد. لیفان X70 در نمای روبه‌رو، بسیار زیباتر از مدل قبلی این برند یعنی لیفان X60 به‌نظر می‌رسد که البته فراتر از یک کراس‌اوور اقتصادی ساخت چین نیست. 

15.jpg

 


مشخصات فنی

پیشرانه لیفان X70 دارای پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی، همراه جعبه‌دنده CVT است. این موتور، ۱۴۰اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰نیوتون‌متر گشتاور دارد. البته مشخصات فنی پیشرانه این خودرو چیزی فراتر از رقبا ندارد ولی باید در عمل تست شود و مقایسه بین این محصول جدید با سایر رقبا انجام گیرد تا قطعی تر بتوان درباره موتور ۲ لیتری این خودرو بدون توربوشارژر هم می باشد قضاوت کرد .

   هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد سرعت‌گیری لیفان X70 منتشر نشده است اما باتوجه‌ به وزن خالص ۱۴۶۰کیلوگرم، می‌توان انتظار داشت حدود ۱۵‌ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۱۰ تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۱۷۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراس‌اوورهای چینی بازار ایران، دیفرانسیل جلو خواهد بود.

امکانات رفاهی و ایمنی

لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم‌رده، تاحدودی کامل‌تر و پیشرفته‌تر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدل‌های وارداتی  وجود نداشت. همچنین استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرم‌کن داخلی برای صندلی‌های جلو، امکانات جالب‌توجه در کراس‌اوور لیفان هستند. 

مهم‌ترین آپشن‌های X70 عبارتند از فرمان هیدرولیک، سیستم ترمزهای ESP/ABS/EBD/BOS، استاندارد آلایندگی یورو۵، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کروزکنترل، تهویه خودکار، سانروف، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶حالته، گرم‌کن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، چراغ‌های روز LED، نمایشگر ۹اینچی اندروید، حسگر باد لاستیک، آینه الکتروکرومیک، دوربین عقب، حسگر پارک جلو و عقب از دیگر امکانات موجود در لیفان X70 است. 

قیمت نهایی

براساس اعلام رسمی شرکت خودروسازان بم در مهرماه سال 99 و اولین قیمت‌های اعلام‌شده قرار بود خودرو لیفان X70 با قیمت نهایی ۵۸۰‌میلیون‌تومان به دست مصرف‌کنندگان برسد. در حال حاضر شرایط بازار خودرو در کشور به نحوی می باشد که قیمت حرف اول در بازار را می زند و موفقیت و عدم موفقیت فروش یک خودرو وابسته به قیمت آن خودرو می باشد.

   درحال‌حاضر این کمپانی قیمت یا شرایط فروش مشخصی را برای این خودرو اعلام نکرده است. همان‌طور که در سایت رسمی شرکت خودروسازان بم اعلام شده، قرار است به‌زودی شرایط فروش خودرو لیفان ایکس70 اعلام شود.

همچنین این شرکت در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده است باتوجه به اخبار منتشرشده در برخی سایت‌ها و فضای مجازی، مبنی‌بر آغاز فرایند فروش خودرو لیفان X70 توسط این شرکت، به اطلاع می‌رساند که فروش این محصول در آینده نزدیک با اطلاع‌رسانی رسمی در وب‌سایت رسمی شرکت خودروسازان بم صورت خواهد گرفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید