پس از ۳ سال رخ داد؛

انفجار بیت‌کوین؛ قله تاریخی جابه‌جا شد

کدخبر: ۳۷۶۳۹۲
اقتصادنیوز؛ بیت‌کوین پس از ۳ سال دوباره رکورد شکست و به سقف تاریخی خود یعنی حدود ۱۹هزار و ۸۶۰ دلار رسید. بالاترین رکورد قیمتی بیت‌کوین مربوط به دسامبر سال ۲۰۱۷ است که به سقف قیمتی ۱۹هزار و ۷۸۳ دلار رسیده بود.
انفجار بیت‌کوین؛ قله تاریخی جابه‌جا شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، بیت‌کوین پس از ۳سال به بیشترین قیمت خود در تاریخ رسید. بزرگترین ارز دیجیتالی با نزدیک به ۹ درصد افزایش ربه قیمت ۱۹ هزار و ۸۶۰ دلار رسید.

روز دوشنبه ، بیت کوین از بالاترین رقم قبلی خود یعنی 19،783 دلار که در دسامبر 2017 ثبت شده بود ، عبور کرد و با قیمت ۱۹هزار و ۷۸۶ دلار و ۲۴ سنت معامله شد.

به این ترتیب بیت‌کوین بالاترین رقم سه سال گذشته را تجربه کرد. بیت کوین تاکنون 177 درصد رشد را از سال گذشته تجربه کرده است.

در همین حال، پیش بینی قیمت برای سال 2021 متفاوت است. هونگ فانگ ، مدیرعامل OKCoin ، پیش‌بینی کرد که تا سال آینده ارزش بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلار شود، این امر مستلزم این است که بیت‌کوین تا ۲۵ درصد سرمایه جهانی طلا که بالغ بر 9 تریلیون دلار است، را جلب کند.

پیش‌بینی های دیگر قیمت‌های کمتری را در نظر دارند. بیل نوبل ، تحلیلگر ارشد فنی در Token Metrics ، می‌گوید که بیت کوین رکوردهای جدیدی را در سال آینده می‌زند اما حدوداً بین 25 تا 30 هزار دلار نوسان خواهد داشت. 

باید به یاد داشته باشیم که این ارز دیجیتالی در سال ۲۰۰۸ تنها با چند سنت به فروش می‌رفت. البته سال ۲۰۲۰ سال کام‌بک ارزش بیت‌کوین بود و این اتفاق به نفع دوستداران ارز دیجیتالی بوده است.

بیت‌کوین در سال جاری بطور میانگین روزانه ۲.۷ درصد نوسان داشته در حالی که این رقم برای طلا ۰.۹ درصد بوده است.

بیت کوین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید