ETF‌ها سال آینده چگونه عرضه می‌شوند؟

کدخبر: ۳۷۶۸۸۹
شرایط لازم برای واگذاری سهام دولت در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعلام شد.
ETF‌ها سال آینده چگونه عرضه می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شده است تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرائی زیرمجموعه قوه مجریه و باقیمانده سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری را مطابق روش‌های مندرج در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب ۲۰ خرداد سال ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی واگذار و منابع حاصله را به ردیف ۳۱۰۵۰۲ واریز کند.

بر اساس بند الف تبصره دو لایحه بودجه، علاوه بر روش‌های فوق، واگذاری سهام در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) مشروط به اینکه تشکیل این صندوق‌ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و عرضه سهام به روش ثبت سفارش نیز مجاز است.

بر این اساس این وزارتخانه مجاز است تا سهام شرکت‌های تابعه در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران را که در مالکیت دستگاه‌های اجرائی یا شرکت‌های تابعه آن‌ها و یا بانک‌های دولتی قرار دارند، واگذار کند.

شرایط واگذاری ETF‌ها در لایحه بودجه 1400مشخص شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید