بهبودیافتگان از کرونا رکوردشکنی کردند؛

ابتلای میلیونی به کرونا در ایران

کدخبر: ۳۷۶۹۳۹
ابتلا به کرونا در آذرماه مجموع بیماران را به حد یک میلیون نفر رساند، اما کاهش آمار فوتی ها و بستری در کنار این حجم از ابتلا در گزارشهای وزارت بهداشت و درمان نشانی از ناهماهنگی آمار کرونا در ایران دارد. آیا بهبودی های روزانه می‌توانند کلید پاسخ به این ناهماهنگی باشند؟
ابتلای میلیونی به کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای کرونا در پاییز امسال جانی دوباره گرفت. میانگین ابتلای شهریور که در حد 2 هزار و 300 نفر به ثبت رسیده بود در مهر ماه  به 4 هزار نفر جهش پیدا کرد. این رقم اکنون در آذر به حدی معادل با 13 هزار و 500 نفر رسیده است. خیز بزرگی که در آمار ابتلای کرونا رخ داد رفته رفته به بخش های دیگر نیز منتقل شد.

شوک پاییزی کرونا تا آنجا پیش رفت که مجموع مبتلایان کرونا در ایران را به حدی برابر با 1 میلیون نفر رساند. اما دیگر بخش های آماری کرونا چه تاثیری را می توانند از این جهشی که در شیوع این ویروس رخ داده، گرفته باشند؟

رشد بی سابقه ابتلا درآذر

تا کنون در آذرماه شاهد 5 رکورد روزانه در خصوص ابتلا به بیماری کرونا بوده ایم. این رکوردها در شرایطی به ثبت رسیده اند که به طور میانگین در این ماه روزی 13 هزار و 471 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این رقم نسبت به میانگین ابتلا در آبان 42.7 درصد رشد را ثبت کرده است.

نشانه دیگری از وضعیت قرمز ابتلا در آذر ماه آن است که کمترین حدی که در خصوص ابتلای روزانه تجربه شده  12 هزار و 460 نفر بوده است که تا 25 آبان ماه این رقم، خودیک رکورد در زمینه ابتلای به کرونا به حساب می آمد.

این حد بزرگ از ابتلای به کرونا چه تاثیری را بر فوتی ها و بهبود یافتگان به کرونا گذاشته است؟

کرونا 12 آذر

رکورد بهبودی روزانه

پس ازآن که در روز قبل میزان بهبود یافتگان از بیماری کرونا 10 هزار نفر به ثبت رسید در روز جاری این رقم به حدی معادل با 11 هزار و 261 نفر افزایش پیدا کرد، یعنی رشدی 11 درصدی.

 این هشتمین رکوردی است که در آذر ماه در خصوص تعداد بهبودیافتگان کرونایی به ثبت رسیده است. تا قبل از آذر ماه بیشترین آمار بهبودی ها  در حدی کمتر از 7 هزار نفر قرار داشت. اما اکنون در مدتی که از این ماه سپری شده است این رقم کمترین حد درمان شده های روزانه این بیماری تاکنون به حساب می آید.

کرونا 12 آذر

8 آذر؛ سقوط آمار بیماران وفوتی ها

در هشتم  آذرماه نقطه عطفی در آمارهای کرونایی کشور مشاهده شد که رفتار این بیماری را ملایم تر توصیف کرد. از دوازده مهر ماه به بعد چهره بیماران بدحال کرونا زردتر می شد. در همین خصوص تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شدند 54 روز به دنبال هم رکورد زد.

هشتمین روز آذر اما این روند را تغییر داد و از آن روز تا کنون این رقم، روندی کاهشی را در پی گرفته است. شمار بیماران بدحال کرونا در این روز 5 هزار و 865 نفر بود که تا کنون بالاترین حد روزانه ای است که از  شمار بیماران بدحال گزارش شده است. این رقم اکنون حدی معادل با 5 هزار 824 نفر دارد.

کرونا 12 آذر

موازی با این ریزش در آمارهای کرونایی، شمار جانباختگان بر اثر ابتلای به این بیماری نیز افتی مدام را تا کنون به ثبت رسانده است.

تا قبل از این روز یک ماه بود که حد فوتی ها بالاتر از 400 نفر قرار می گرفت. در روز های بعد این آمار به سطحی پایین تر از این رقم رسیده و تا کنون ادامه داشته است. در همین راستا میزان مرگ و میر کرونایی امروز براساس گزارش وزارت بهداشت و درمان به 358 نفر رسیده که پایینترین حد را در یک ماه گذشته دارد.

در نهایت مقایسه آمار کرونا نشان می دهد که در آذرماه رشد ابتلا با سایر بخش‌ها هماهنگی کمتری نسبت به روزهای قبل داشته است.  حجم بالای ابتلای کرونا چنانچه تحت کنترل قرار نگیرد اثرات آن به مرور در دیگر بخش های آماری کرونا مشهود خواهد شد.

کرونا 12 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید