ممنوعیت واردات خودرو تا چه زمان ادامه دارد؟

کدخبر: ۳۷۷۲۸۳
اقتصادنیوز :‌ معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت : تا زمانی که محدودیت‌های ارزی داریم و واردات خودرو روی منابع ارزی اثر منفی دارد، سیاست فعلی ممنوعیت واردات خودرو ادامه می‌یابد.
ممنوعیت واردات خودرو تا چه زمان ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،سید حمید پور محمدی در نشست خبری درباره لایحه بودجه سال آینده این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره منابع پیش بینی شده به عنوان درآمد گمرکی حاصل از واردات خودرو داد.

وی با بیان اینکه منابع ریالی حاصل از صادرات نفت برای سال آینده، ۱۹۹ هزار میلیارد تومان با نرخ دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است گفت: ۸ میلیارد دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای کالاهای اساسی پیش‌بینی شده که شش میلیارد آن به واردات نهاده‌ها اختصاص می‌یابد و ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی پیش بینی شده است.

 پورمحمدی درباره اقدامات انجام شده برای اصلاح ساختار بودجه افزود: الزام شناسایی و ثبت همه اموال دولتی در قالب یک سامانه در این راستا انجام خواهد شد و با واگذاری اموال دولتی، مردمی سازی دارایی‌های دولت صورت می‌گیرد.

وی گفت: همچنین بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را برای سال آینده دنبال کرده‌ایم و منابع درآمدی حاصل از فروش فراورده‌های سوختی و همچنین بودجه شرکت‌های دولتی، شفاف سازی خواهد شد.

پور محمدی اضافه کرد: شناسه واحدی برای دریافت و پرداخت از خزانه دولت تعیین خواهد شد و با توسعه دولت الکترونیک، نیز شفاف سازی را دنبال می‌کنیم

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید