ثبت کمترین رشد ماهانه ابتلا در 16 آذر؛

ریزش محسوس آمارهای کرونا /بستری روزانه در کف

کدخبر: ۳۷۷۶۵۳
با عبور از نیمه آذرماه، تمام آمارهای کرونا ریزش محسوسی را تجربه کردند و رشد ماهانه ابتلا به کمترین میزان رسید.
ریزش محسوس آمارهای کرونا /بستری روزانه در کف

به گزارش اقتصادنیوز، با اوج گیری بیماری کرونا در روزهای پاییزی قدرت درمان این بیماری به کمترین حد خود رسید. افزایش تعداد بیماران بدحال سبب شد تا آمار فوتی ها رکوردهای بی سابقه ای را به ثبت رساند. تخت های بیمارستانی نیز از سوی دیگر بیش از فصل های قبل توسط بیماران کرونایی اشغال شدند به طوری که میانگین بستری های روزانه در آبان حدی معادل با 2 هزار و 700 نفر را ثبت کرد. شعله های آتشی که کرونا به جان پاییز انداخته بود اکنون در هفته سوم آذر ماه درحال فروکش کردن است.

با وجود آنکه در هفته‌های ابتدایی آذر چندین رکورد از ابتلای روزانه به کرونا رقم خورد درهفته دوم این رقم تا نیمه آذر به مرور و آهسته شروع به کم شدن کرد. درهمین خصوص در شانزدهمین روز از این ماه حد ابتلا  600 نفر کمتر از روز قبل به ثبت رسیده است. هر چند که شمار مبتلایان هنوز در حد بالایی قرار دارد اما روندها نشان می دهند نسبت به موقعیت های مشابه در ماه قبل شاهد افتی جدی هستیم.


گزارش تحلیلی «اکو ایران»؛ «بیشتر مشکلات اقتصادی شما را نگران می کند یا بیماری کرونا؟ »

 


کمترین رشد ماهانه ابتلا

در روز شانزدهم آذر میزان مبتلایان به کرونا 11 هزار و 561 نفر بود. این رقم کمترین حد ابتلا از 25 آبان تاکنون بوده است. 

در میانه آبان رکوردهای ابتلا به این بیماری جهشی جدی پیدا کرده بود این اتفاق سبب شد تا این رقم به بالاتر از 10 هزار نفر در هر روز برسد. در همین راستا مقایسه آمار ابتلای روزانه در آذر با موقعیت مشابه خود در ماه قبل نشان می دهد در این روز کمترین رشد ماهانه ابتلا در پاییز به ثبت رسیده است.

بیشترین رشد ماهانه نیز در 26 آبان ماه با حدی معادل با 235 درصد رقم خورد. کمترین رشد نیز در شانزدهم آذر با حدی معادل با 22.34 درصد به ثبت رسید.

بنابراین باوجود آنکه هنوز 11 هزار نفر رقم بالایی برای هر روز ابتلا محسوب می شود اما آمارهای امروز نشان از کاهشی احتمالی در شیوع این بیماری دارد.

اما چه تعداد از این مبتلایان در روز جاری در بیمارستانها بستری شده اند؟‌روند بستری روزانه در پاییز دستخوش چه تغییراتی شده است؟

کرونا 16 آذر

کف بستری روزانه در 54 روز

آمار وزارت بهداشت و درمان در این روز حاکی از آن بود که بیمارستانهای کشور در شانزده آذر پذیرای تنها هزار و 333 بیمار مبتلا به کرونا بوده اند. این مقدار، کمترین حد بستری روزانه از 21 مهر تا کنون بوده است.

روندها نشان می دهند که در نیمه آبان شاهد بیشترین حد بستری روزانه در بیمارستانها بودیم. این مسیر پس از آن به مرور رو به کاهش رفته و در 16 آذر به کمترین حد خود در 54 روز گذشته رسیده است.

ازاین میزان بیمارانی که در بیمارستانها بستری شده اند یا در خانه در قرنطینه به سر برده اند چند درصدشان در این روز از بستر بیماری برخاسته اند و بهبود پیدا کرده اند؟ روند این متغیر دستخوش چه تغییراتی شده است؟

کرونا 16 آذر

خیز دوباره شدت بهبودی در پاییز

با عبور از نیمه آذرماه، حد بهبود یافتگان در هر روز از مرز 11 هزار نفر عبور کرد. متغیری که می تواند روند بهبودی را دقیقتر ارزیابی کند روندی است که نسبت بهبودی های بیماری کرونا به ابتلای روزانه از خود به جای گذاشته است.

اما زمانی که روند شدت ابتلا را با درنظر گرفتن شدت ابتلا مورد ارزیابی قرار دهیم متغیری یافت می شودکه میتوان آن را شدت بهبودی کرونا در هر مقطع زمانی درایران دانست. این شاخص به صورت نسبت بهبودی تجمعی به ابتلای تجمعی تعریف می شود. 

روند این شاخص نشان می دهد که در ابتدای تابستان حد این متغیر در بازه 80 درصد قرار داشت. در پاییز به مرور از این متغیر کاسته شده و در نهایت در 8 آذر ماه به کمترین حدخود رسید. این میزان حدی معادل با 69.32 درصد داشت.

اکنون در 16 آذر ماه این رقم به 70 درصد بازگشته است. محدوده ای که پیش از این در 4 آذرماه تجربه کرده بود. روند آماری این متغیر حاکی از آن است که گویا شدت بهبودی نیز در حال افزایش است.

کرونا 16 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید