سیگنال مثبت واکسن کرونا به نفت

کدخبر: ۳۷۸۵۸۰
قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه داد و تحت تاثیر خبر آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشورهای جهان، بیش از یک درصد بالا رفت.
سیگنال مثبت واکسن کرونا به نفت

به گزارش اقتصادنیوز، هفته گذشته معاملات نفت زیر سایه دو خبر مهم معاملات خود را آغاز کرد. ابتدا توافق اوپک‌پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت موجب شد تا احتمال رشد قیمت افزایش یابد. در ادامه آغاز واکسیناسیون سراسری کرونا در برخی از کشورها نیز امیدها به رشد اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت را تقویت کرد.

این عوامل سبب شد تا قیمت نفت برنت در معاملات روز پنجشنبه به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه برسد. قیمتی که از اسفند پارسال بی‌سابقه بود و رکوردشکنی در بازار طلای سیاه به شمار می‌رود.

با این حال برنت نتوانست قیمت بالای ۵۰ دلار را حفظ کند و در پایان معاملات روز جمعه به ۴۹ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. این عدد در مقایسه با قیمت ابتدای هفته که ۴۹ دلارو ۲۵ سنت بود، ‌رشد ۱.۵ درصدی نشان می‌دهد.

نفت شاخص آمریکا نیز از ۴۶ دلار و ۹ سنت در آغاز معاملات هفتگی به ۴۶ دلارو ۵۶ سنت در معاملات روز جمعه رسید که از رشدی یک درصدی حکایت دارد.

روند صعودی بازار نفت امیدها به بازگشت قیمت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه  و تثبیت قیمت در این کانال قیمتی را افزایش داده است.

در صورت موفقیت واکسن کرونا،‌ حتی می‌توان با افزایش تقاضا برای نفت، در ماه‌های آینده منتظر قیمت‌های بالاتر در بازارهای جهانی بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید