پروژه بزرگ قرارگاه خاتم الانبیا در آستانه پذیره نویسی در بازار سهام+ جزئیات مهم

کدخبر: ۳۷۸۸۲۰
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه 4.5 میلیارد دلار و 1100 میلیارد تومان پروژه مختلف در بسترهای دقیق انتخاب و طراحی کرده است که سود مناسبی دارد و رایزنی کرده‌ایم در فرابورس پذیره‌نویسی شود.
پروژه بزرگ قرارگاه خاتم الانبیا در آستانه پذیره نویسی در بازار سهام+ جزئیات مهم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سعید محمد امروز در نشست سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: در راستای تحریم بودن قرارگاه خاتم درخواست کرده‌ایم مراکز خاصی برای قرارگاه در دولت بابت امور مالیاتی در نظر گرفته شود، افراد خاص مورد وثوق و تأیید صلاحیت‌شده آنجا فعال باشند تا اظهارنامه‌های مالیاتی قرارگاه به آن بخش برود و اطلاعات قرارگاه خارج نشود. ما شعبات مالیاتی مشخصی با افراد مشخص در دولت داریم که از سوی آنها در نظر گرفته شده است و سالانه مالیات و بیمه قراردادها را پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این که قرارگاه خاتم کل شرکت‌ها و اعضای هیأت مدیره را منتشر کند از آن منظر که تحریم هستیم عاقلانه نیست.

وی با تأکید بر این که افزایش عمق داخلی‌سازی را دنبال می‌کنیم، گفت: در سفارش‌گذاری‌هایی که داریم تأکید می‌کنیم همه اجزاء مشخص باشد و این که اعلام شود از کدام شهر ایرانی خریداری شده است.

* برنامه‌ریزی برای معرفی 4.5 میلیارد دلار و 1100 میلیارد تومان پروژه در فرابورس

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد صندوق پروژه یکی از تکنیک‌های تأمین منابع است، باید یک سری شرکت بزرگ اعتمادسازی کنند، تا مردم با کسب اعتماد پذیره نویسی کنند.

وی ادامه داد: قرارگاه خاتم پس از رونق بورس بلافاصله سراغ این موضوع رفت. در حال حاضر 4.5 میلیارد دلار و 1100 میلیارد تومان پروژه مختلف در بسترهای دقیق طراحی کرده‌ایم. پروژه‌هایی انتخاب شد که سود مناسبی داشته باشد و رایزنی کرده‌ایم، در فرابورس پذیره نویسی شود.

سردار محمد افزود: در دنیا بر اساس اعتبار، بنگاه‌ها ارزشیابی می‌شوند و پذیره نویسی بر اساس اعتبار تا سقفی انجام می‌شود. ما درخواست کردیم برای ما تضامین ملاک قرار گیرد که اگر حل و فصل شود جذابیت ویژه در فرابورس برای مردم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: قرارگاه خودش سهامدار خواهد ماند و سعی می‌کند مدیریت در دست خودش باشد تا مردم مطمئن باشند.

* در 6 ماه آینده 37 پروژه مهم را تکمیل می‌کنیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: امروز کشور در وضعیت سختی به سر می‌برد، تحریم های ظالمانه علیه کشور ما برقرار شده است و مردم شرایط سختی تحمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. باید از این فشارها در توانمندسازی کشور استفاده کنیم تا هر چه زودتر به استقلال و خودکفایی برسیم.

سردار محمد با اشاره به همکاری مناسب قرارگاه با همه دولت‌ها از سال 68 گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری از قرارگاه خاتم به عنوان بازوی اجرایی قوی دولت‌ها یاد کردند.

وی گفت: قرارگاه با حدود 5 هزار شرکت خصوصی همکاری می‌کند، باید به این سمت برویم که زنجیره ارزش را در بخش‌های مختلف کشور تکمیل کنیم؛ تحریم‌ها موجب شده است در برخی موارد در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع معدنی و کشاورزی دچار آسیب شویم و فشار روی مردم باشد، اما قرارگاه با رصد گلوگاه‌ها نقاط آسیب‌پذیر را شناسایی و ورود کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید